-
HahaTant Pruselius skrev 2011-05-31 23:18:47 följande:risken finns att så icke blir fallet...men alltid kul att kunna testa
har ju svart gul och röd och ja jag har ju endast haft den röda på 
Jag visste inte att du hade en svart *misstänker att Prus undanhåller ett beroende*
-
Tant Pruselius skrev 2011-05-31 23:56:46 följande:du vet att frogen har nikotingult foder *ryyyyser**håller med*
Förrutom med marinblå frog-liggdel med offwhite cam-suflett. Då matchar fodret sufflan

Men på sittdelen så finns ju inget foder. Bästa dealen gör man nog om man köper en med solblekt ful suflett och byter till cam-suflett.
-
Sen är frogen mindre och smidigare, svänger på en gång. Tycker nästan att den svänger fortare än Beet. Man kan ha cameleon-ram på frog med cameleon sitt-/liggdelstyg på. Då blir ju sitt-/liggytan lika storthe baby skrev 2011-06-01 09:09:49 följande:Aha, handtaget kan ju vara en bra grej, kan inte gå sönder då. Men om man som mig är rätt lång, och har en lång sambo, skulle det ju inte funka ändå. Vad skönt, då "nöjer" jag mig med mina två fina vagnar.
Och jag förstår att du vill ha svart bas, det är fint!
Klart du ska prova något nytt!
-
Förresten, jag är 175 cm och har inga problem med att det inte är höj- och sänkbart styre, inte heller sambon på 182AnPa skrev 2011-06-01 09:29:36 följande:Sen är frogen mindre och smidigare, svänger på en gång. Tycker nästan att den svänger fortare än Beet. Man kan ha cameleon-ram på frog med cameleon sitt-/liggdelstyg på. Då blir ju sitt-/liggytan lika stor
-
Hur lång är du?the baby skrev 2011-06-01 09:34:33 följande:Aha, då tror jag att jag har koll! Men som sagt, inte intressant för mig ändå pga längden. Och jag har ju Beet nu!
-
Oj! Ja då förstår jagthe baby skrev 2011-06-01 09:44:55 följande:Jag är inte jättelång, 175 cm, men min sambo är 2 m prick, så för honom skulle en Frog bli för liten. Och han drar ju den ibland ändå...
Det var faktiskt en av de saker som gjorde att vi köpte Bubagoo från början, det stora avståndet från handtaget till varukorgen. På t ex Brio Go skulle han sparka in i korgen varje steg, den sitter mycket längre bak. Och Beet funkar också jättebra för honom!
-
nix, på geckon kan du inte ha bumpbar.Dunderklumpen skrev 2011-06-01 09:58:18 följande:Hej
Jag är köptankar av en Bugaboo men vet inte riktigt om jag ska slå till på en Frog eller Gecko. Jag har tyvärr inte haft nöjet att se ngn av dem IRL men av det jag luskat från online lutar det mer åt Geckon. Min undran är om det är någon i denna tråden som vet om det är möjligt att fästa en stödbåge i ramen på sittdelen? -
Joddan: tycker att du ska köra på den färg du är sugen mest på. Men tänk på att du kanske vill byta till cameleon-ram och sittdel sen och då ändå måste byta färg. Jag gillar de röda och marina frogarna bäst efter den orange (har ju en!). Jag tänker att om du köper en exempelvis röd för 2500:- så har du ju 1000:- "över" att lägga på en cam-ram, sittdel och varukorg
Lite roligare att kunna byta! Men om du vill ha den svarta så tycker jag att du ska köra på den 
-
Ellabay: den är marinblå! Men minst lika snygg för det

-
Yummi: ta av sufletten först om den sitter på. Sen tar du av hela sittdelen (dvs allt tyg, knäpp upp kardborren nertill och knäpp upp remmen som går under fotstödet, trä sen av remmen från pinnarna som sticker ut på ramen och dra av tyget uppifrån). Liggdelen sätter man på genom att knäppa alla kardborreband runt ramen, tänk på att spänna kardborren lite på var sida i taget så att den blir jämnspänd, kan bli säckigt annars. Fickorna är till för selen som sitter på ramen (som används när sittdelen är på), du ska pilla ner selen där så att den inte hänger ner