• AnPa

Bugaboo-tråd nr 21

Ellabay skrev 2011-05-21 22:35:43 följande:
    Jag letar nu efter ett bra kap när det gäller frog eller cam. Ska försöka få min gecko såld. Satte dottern i cameleon idag och hon toklog mot mig. ;) dottern ska få vad hon (läs mamma) vill ha. ;)
    http://www.tradera.com/Bugaboo-Frog-komplett-barnvagn-saljes-auktion_340816_133338356

Inte min annons såklart!
  • AnPa
    HjärtaSjukhus Mamman skrev 2011-05-21 23:15:35 följande:
    toppen
    hehe ja petig de e jag med, men de får man ju vara, i dag så har jag mött en med en cam som har blivit såååå misshandlad att jag var tvungen att påpeka för henne att hon måste smörja och göra rent den. vissa har verkligen en tendens till att paja vagnarna helt.

ja men va de du som knep den som fanns i haninge?!

Hon vet inte vad hon vill ha, är inte ens säkert att hon vill sälja den och jag måste fundera oxå, är inte jag som ska ha den "tyvärr" utan jag har övertalat min gravida vän att köpa en bugga till kommande bebis. men dock så ska hon köpa beg. och då känns de tryggare med en vagn som har fast chassi 
    Haha ja men är man skadad så är man Vissa förstår ju inte det där Kräks

Japp det var den! Jag gillar frog-chassit bättre än cam faktiskt, svänger på en gång och är jättesmidig. Gillar även luftdäcken

Aha i see, klart hon ska ha en bugga!
  • AnPa
    Renstjärna skrev 2011-05-22 21:44:50 följande:
    Tänkte be om hjälp i ståbrädedjungeln! Jag har en Cam till min 2,5 åring och nu ser det ut att vara syskon på G (ute i goood tid, men när man ska få shoppa tillbehör är det svårt att hejda sig).

Dottern blir 3 när syskonet kommer och tänkte köpa en ståbräda till henne. Vilken är bäst till en Cam? BB orginal? Tacksam för goda råd!
    Jag har hört att bugaboos är bäst, den äldre modellen kan man ha sittpall på. Kanon då det större syskonet kanske vill vila benen ibland. Så ska jag definitivt ha när det blir syskon här
  • AnPa
    imaj skrev 2011-05-23 08:54:07 följande:
    Kajsan: Och det jag funderade på är varför människan skulle beställa två i monoutförande för att vara säker på att hon får den? Varför då? Jag förstår inte? Bara för att ha den bland de första i Sverige eller vad? Kanske bara jag som inte fattar varför man vill ha den i mono....
    Jag kan förstå om man beställer EN i mono utförande om man vet med sig att man planerar barn tätt. Men det låter som om att människan har fått hem vagnen och ångrat sig. Ser dessutom ut som om att bilden är snodd från produktvisning av donkeyn (på någon mässa el något), jobbigt att ta en egen bild? Tungan ute
  • AnPa
    Paninaro skrev 2011-05-23 13:33:19 följande:
    Hej!
    Nu behöver jag lite experthjälp!
    Vi har precis köpt en begagnad Cameleon årsmodell 2009 och tänkte köpa nya framhjul.
    Vad är det för skillnad på hjulen på de olika länkarna? Är det bara så att den ena säljs/st och den andra/par? I så fall kan jag ju spara 1 kr genom att välja rätt länk... Flört Blir lite förvirrad!

kidzshop.jetshop.se/bugaboo-svirvelhjul-p-758...

kidzshop.jetshop.se/bugaboo-cameleon-framhjul...
    Du har redan fått svar men jag tänkte bara tipsa om att hjulen slits väldigt fort!
  • AnPa
    annat82 skrev 2011-05-23 14:08:06 följande:
    Oj, det måste bero på var och hur man kör i så fall. Tycker knappt mina på Camen slitits alls på ett år minus vintern, då vi använde terränghjulen.
    Vi bor väldigt centralt och går mest på trottoarer, köpte nya hjul för ca 1 mån sen och de har slitits en del. Märkte verkligen skillnaden när jag köpte helt nya nu till frogen i jämförelse med hur de såg ut på camen, hade säkert slitits 1/2 cm på 8 mån på camen. Har/har haft flera vagnar ska tilläggas.
  • AnPa
    Ellabay skrev 2011-05-23 14:50:56 följande:
    ok. :)
    då vet jag. funderar lite på om jag ska sälja en alldeles ny liggdel som jag får med i nya vagnköpet. syskon är nämligen väääldigt långt bort. kan man köpa lite annat roligt för de pengarna.
    va tror ni man kan ta betalt för den?
    Kolla och jämför på blocket med vad andra säljer för. Jag skulle aldrig betala mer än 500:-
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21