Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

gavagai skrev 2011-03-03 14:40:49 följande:
    Nu kommer jag med ännu fler frågor här. Är det någon skillnad mellan gamla vagnar och nyare, om de är i samma modell, frog t.ex., så att det alltså finns andra funktioner på t.ex. frog 2004 än på 2003?
    Asereht skrev 2011-03-03 15:00:21 följande:
    Nej, inte vad jag vet iaf.
    Det stämmer som Asereht skriver. De riktigt gamla kan ha varukorg som går att haka av och använda som ryggsäck men då är de gaaaaamla

Kolla alltid på skicket, även gamla vagnar kan vara jättefina om de bara stått i ett förråd eller så de senaste sju åren
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • Fröken Småland
    miss Y skrev 2011-03-03 17:10:49 följande:
    Fröken Småland:
    Tack för svaret. Så långt tänkte inte jag men det stämmer nog rätt bra. Har ju inte testat med sittdel då det inte varit aktuellt än. Men till sommaren =)

Ql presbild, är oxå från Småland =)
    Nice med smålänningar i tråden
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • Fröken Småland
    hjärtan81 skrev 2011-03-04 05:02:03 följande:
    Hej
    Har en fråga, ska liggdelen kunna vara på golvet med barnet i? För min gungar när jag lägger den på golvet med ramen! Vad har jag då gjort för fel och hur rättar jag det till?
    Så länge "benen" är nere så blir det inte plant men om man tar bort kardborrarna som håller benen nedåt så går de att fälla längs sidan och då går det att få den plan. Lite synd tycker jag att man inte kommit på någon smartare lösning, utformningen av liggdelen inbjuder ju till att använda den som dagbädd/resesäng.
  • Fröken Småland

Gavagal: Cameleonsuffletter sitter precis lika bra på Frog som på Cameleon när man byter fästen . Jag hade gjort den investeringen... Men superläcker sufflett du har sytt, älskar tyget!

• Fröken Småland

gavagai: jag tror också att du skall lossa kantbandet fram och dra lite i innertyget så kommer den att sitta perfekt sen. Men den går inte att använda med Cameleonfästena, det är du med på va? *dubbelkollar*

• Fröken Småland
    imaj skrev 2011-03-06 09:13:32 följande:
    Lindadjo: Fy sjutton vilken snygg liggdel ! Hade det inte varit för att man vet att den färgen inte finns hade jag trott den var köpt! Du är duktig du!!
    Hon är dum tycker jag som ställer alla oss andra i dålig dager
  • Fröken Småland
    Lindadjo skrev 2011-03-06 09:36:06 följande:
    Ja, förlåt. Vad dumt av mig Men du är inte dålig du heller, med din klädsel by småland!
    *förlåter Lindadjo*

• Fröken Småland
    gavagai skrev 2011-03-06 11:31:25 följande:
    Bara innertyget?

Nej, jag vet att den inte funkar med cam-fästen. Får väl växla mellan olika fästen sedan.

Har ni förresten erfarenhet av att suflettspännen/fästen blivit sämre med tiden? hållit tyget mindre stramt?
    Tror bara innertyget va? Jag är inte superhaj men tycker att yttertyget ser jättefint och spänt ut. Är det olika material kanske? Det kan ju vara olika spänst i dem i så fall så att innertyget "ger sig" mera och behöver spännas tightare = kortas av.

Har ingen erfarenhet av dåliga sufflettfästen, faktiskt aldrig hört om det även om det borde inträffa då och då. Men jag tänker så här: om det är ordentliga "kuggar" när du snurrar på dem så borde de vara prima. De där fästena kan för övrigt vara lite luriga och kugga över ett hack och då stämmer inte vinklarna längre. Då får man dra dem ett helt varv minus ett (ibland flera) hack så att de hamnar i ursprungsläge igen. Svårt att förklara men testa att vrida på dem så förstår du hur jag menar.

En annan sak du skall väga in och experimentera med - i första hand - är att byta plats på sufflettfästena, dvs vänster mot höger och vice versa. Om man sätter dem på fel sida så blir det säckigt, det är generalfelet man gör; tvättar suffletten, sätter fast fästena på fel sida, får en säckig sufflett och grips av panik och frågar i tråden om suffletten blivit förstörd i tvätten
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21