• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

the baby skrev 2011-05-18 11:43:20 följande:
    Jag är också usel på att pruta! Glad Sålde du din nyss alltså? Vad begärde du, och vad fick du? Eller sålde du den inte alls?

jag sålde min ganska nyss, fick 4 för min med åkpåse och mugghållare
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2011-05-18 11:46:25 följande:
    Fast 4000 kronor eller mer är fortfarande skitmycket pengar för en sulky, inte så många som har råd helt enkelt. Sen tror jag att man måste inse att pga de omfattande chassiproblem som företaget haft så har priserna sjunkit ordentligt.
    ja jo visst iof men då borde de ju vara svårare att sälja iväg en cameleon?! för de e ju dom som i huvudsak har haft problem. 
    En gammal bee kan ju gå för 2500 utan tillbehör och ha bra många år på nacken medans en "nyare" vagn med tillbehör säljs för inte så mycket mer 
  • Noiis
    bohusbebis skrev 2011-05-18 11:52:42 följande:
    Det blev ett byte till en vagn som passar våra grusvägar bättre (läs swift) och de har ungefär samma andrahandsvärde skulle jag säga... Men vårat Bee kommer finnas kvar "i familjen".
    Här blev det oxå en swift! men drömmen om att ha en bee oxå finns kvar, har ju lite grejer i garderoben kvar men frågan är... hur länge kan man tvinga ett barn att sitta i vagn än är han ju nöjd, men här flyttar de bara in en bee om den är galet billig *snål* 

haha gnäller på att man får dåligt betalt... men vill man själv betala de priset? nej.
    fast iof om Noa hade vart mindre och jag skulle ha biet länge och tänkt köpa en ny, så jo då hade jag lätt kunnat köpa en begagnat till ett högre pris. de beror ju helt på hur länge man ska använda den tycker jag! 
  • Noiis

om man söker på facebook på bugaboo knytis så får man upp en "bugaboo-knytis pimparide"
    Jag vart inte inbjuden utan sökte på de mammageno sa att man skulle söka på  

• Noiis
    pysselpussar skrev 2011-05-18 21:08:09 följande:
    Åh *suck* ju mer jag hänger i den här tråden, desto mer övertygad blir jag om att jag vill ha en bugaboo.....
    Är det nåt speciellt man ska tänka på när man köper begagnat? Speciella "fel" man ska undvika?
    alla fel bör undvikas
    kolla skicket noga, hur ser skumgummit ut runt ram handtag och bygel, är framhjulen rostiga, solblekt, lagad i ex, varukorg eller spännen i sittdelen och kolla så att chassit inte glider alltså den delen som man höjer och sänker hantaget med. de testar du genom att försiktigt (så att du inte själv åstakommer skadan) drar i handtaget uppåt när clipsen är stängda. kolla oxå så att alla delar funkar, svänga över handtaget, fälla i hop vagnen och testa så att den ändrar läge i sittdelen korrekt  
  • Noiis

Gecko 6 cm mindre än cam
    Frog 5 sm mindre än cam

sen är väl gecko smalare än cam oxå va?!
    Men geckon är helt underbar att köra *älskar*

men de finns andra saker som skilljer oxå, tex. så ändrar man sittläget på stången under sittdelen och ramen är helt i stål. 

• Noiis
    Fröken Småland skrev 2011-05-20 09:47:20 följande:
    Jupp, skiljer sex cm. Mellan Frog och Gecko skiljer det en cm.
    blind har jag tydligen blivit... eller så ignorerar jag dig bara Demon
    Fröken Småland skrev 2011-05-20 10:26:42 följande:
    Nej, alla modellerna är lika breda. Annars skulle inte bilstolsadaptern funka Flört
    *BLUNDAR*
  • Noiis
    Ellabay skrev 2011-05-20 10:32:04 följande:
    Det är det jag stör mig på med geckon- att behöv krypa undet vagnen för att ändra läge på vagnen. Sen saknar jag bygeln också. Känns som Eira kommer ramla ut trots att hon är fastspänd.
    Fast just detta med "bygel hets" har jag aldrig förstått mig på riktigt. många vagnar har inte bygel. Sätter man fast barnet korrekt i en hel sele så sitter barnet där det sitter. Noa har nästan aldrig haft bygel på sina vagnar, även på camen så togs den bort för att han tuggade på den, sen körde jag cam utan bygel läääänge. Det är först nu när han har passerat 3 som jag tycker att den är bra så att man bara snabbt kan stoppa ner han korta sträckor utan att knäppa fast han så att han då har bygeln som sitter där. 
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21