• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

zasata skrev 2011-05-28 21:18:43 följande:
    jag hade tagit svart
    jag med

men jag gillar inte cocoonen! jag hade kört på nåt annat! Phil n teds funkar och det finns flera andra i England finns de ju så många andra roliga märken så mitt tips är att åka till ett ställe med många vagnar och testa.
    ska man ha mjuklift ska man ha med handtag tycker jag!
    vart i eng bor du? 
  • Noiis
    AnPa skrev 2011-05-28 22:38:18 följande:

Har forskat lite i det här med att det borde finnas fler färger på dynorna. Jag tror att denna är gjord till donkeyn (är ju en åsna på bilden) och då borde den komma till sverige när donkeyn kommer.

Ser ju ut som om sittdynan dessutom sitter fast över ryggstödet! vore ju toppen om dom har gjort dom så
  • Noiis
    MamaPapa skrev 2011-05-28 22:34:58 följande:
    Jag får kolla vidare på mjukliften och så beställer jag vagnen under tiden. Finns ju mycket begagnat på ebay också så ska kolla där med. Jag bor i nordvästra England, söder om Manchester.
    Ja det finns massor på ebay. Halva min familj bor i wigan men det bästa är egentligen att kolla vad som finns och pröva i vagnen. dem jag vet funkar utöver babyproffsens egna är som sagt Phil n teds men dom har ingen liten suflett på. har du sett att bugaboo har en "ask a owner" app på facebook. Kanske fråga där om nån har bra tips på en lift?!
  • Noiis
    MamaPapa skrev 2011-05-29 23:22:57 följande:
    Hej alla experter  - jag fick så bra med svar på min förra fråga så här kommer en till Glad:

Jag tittade på transportbagen för Bugaboo Bee Plus (eller jag tror den är universal för alla bugaboos?). Men tycker den är hiskeligt dyr.... Vad har ni för andra förslag för billigare väskor? Helst ser jag ju att den har lite vaddering för att skydda "skatten" ..... 
    köp en begagnat istället. går bra att köpa den gamla resväskan som i förstahand var tänkt till cameleon. då får man bonusplats med att stoppa ner lite handdukar och kläder med väskan så att bagaget inte väger för mycket
  • Noiis
    linalotta skrev 2011-05-31 11:07:18 följande:
    flåt flåt flåt...jag vet att jag har läst det här förut men jag hittar inte inlägget....

Hur var det med regnskydd på en cam???

Vilket regnskydd var det som passade bäst att använda??

Flåt om jag upprepar men jag hittade inte åt något!  :)
    tullsa brio eller typ axel och ida. dom flesta har standard mått till sittvagnar
    Jag har kört (utöver BB orginal) Tullsa och Brio. 
  • Noiis
    MamaPapa skrev 2011-05-31 12:05:43 följande:
    Och sedan kommer jag behöva footmuff när vintern kommer, och seat liner ...... ujujuj ... kommer bli tuffa "förhandlingar" tror jag framöver......Skrattande

Men är det inte lite konstigt hur män kan lägga massa pengar på teknikprylar men att de inte förstår tjusningen med en fin vagn !

Är såååå glad att få en Bee+ snart. Så slipper jag dra runt med min omoderna 2002 vagn.... 
    oh vad roligt Grattis!!!!
  • Noiis
    TinkyWinky skrev 2011-06-03 18:21:48 följande:
    Har varit o kollat på en cameleon, den va snygg o sonen satt och han har ca  en10 cm kvar vid huvudte uppåt o mkt kvar både på bredden med rumpan o ner mot fötterna.. MEN tycker den va trögstyrd, ?! Är alla det eller kanske det bara va denna? 
    Och då jämnför jag med ex, en baby jogger city min 4 wheel som jag har nu och el nitro o ozone som jag haft.. de svänger ju hur lätt som helst men det gjorde inte denna plus jag tycker att styret glappade lite när man skulle svänga..

de sa ändå att de bytte hela chassit i december förra året..

Trögstryd ska den inte vara, de har iaf ingen av mina vagnar vart. 
    Chassit ska "glappa" det är en del av fjädringen 
  • Noiis
    TinkyWinky skrev 2011-06-03 18:28:54 följande:
    ok :)
    Sjukhus Mamman skrev 2011-06-03 18:27:04 följande:
    Trögstryd ska den inte vara, de har iaf ingen av mina vagnar vart. 
    Chassit ska "glappa" det är en del av fjädringen 
     hmm ja ok då förstår jag med (glappningen) Men att det är trögstyrd, då e dte kanske bara den ?! 
    Men e ju så jäkla sugen på en men blev lite besviken när ja körde den.. men ska fundera vidare. o hittar ja ngt för hyfsat billigt så kanske ja slår till :)) 
    Det kan inte vara så att bromsen låg emot då?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21