• Becka81

Cerclage?

Hoppar in här. plussade imorse och kommer med all sannolikhet få cerclage då jag födde i vecka 26 förra graviditeten. intressant att följa era inlägg. Samtidigt lite nyfiken på hur pass rörlig man kommer få vara efter att cerclaget är satt. grattis till barnet Issen. :)

• Becka81

I vilken vecka fick ni era cerklage och var ni sjukskrivna något då i samband med att ni fått cerklage? Hur går det till, Är det lokalbedövning eller blev ni sövda? Hur vanligt är det att vara sjukskriven resten av graviditeten med cerklage? Förlåt för alla frågor men är bara väldigt nyfiken.

• Becka81

Inte förrän 22 mars, så får kanske cerclage i mitten eller slutet av september. Min mamma hade det i alla graviditeter men lever inte längre sp kan tyvärr inte fråga henne om hur det var.

• Becka81

Tillhör Akademiska i Uppsala. Någon mer?

• Becka81

Har just fått cerklage i v.14. Har däremot upptäckt att de olika läkarna jag träffar ger olika info. Nu väntar jag på dagens läkare för att se vad hon har för besked om sjukskrivning och vad jag får göra. Hur var det för er?

• Becka81

Trassel: min mamma hade fyra lyckade graviditeter med cerklage och sedan dess har ju tekniken och kunskapen dessutom blivit bättre. Jag är i vecka 15 nu och det är snart dags att börja jobba lite igen fast bara 25 %. Känns bra, rädd att jag skulle bli rastlös annars, men måste erkänna att jag börjar vänja mig lite. Min läkare tyckte t.o.m. att jag kunde dammsuga om jag tog det lite lugnt så länge jag inte känner några sammandragningar. Hmmm tror jag ska dammsuga lite nu faktiskt.

• Becka81

Är i vecka 19 men på återkollen igår beslöt de att klippa cerclaget eftersom det hade skurit igenom hinnan på några ställen och inte gjorde någon nytta längre. Så nu har jag tid för att få nytt cerclage i nästa vecka. Någon som varit med om liknande? Frågade om det var jag som varit oförsiktig och om jag kunnat göra något annorlunda men fick bara ett nej till svar. Men om det inte var mitt fel varför hände det? Är rädd för att jag kommer oroa mig för att det ska hända igen. Bara snurrar i huvudet just nu.

• Becka81

Lycka till MeOnFire. vad härligt att vara så nära att hålla bebisen i famnen. Jag ska ha först i slutet av mars. Känns just nu som en evighet dit och som att vad som helst kan hända.

• Becka81

Vi får glädjas åt att vi iaf har lyckats bli gravida, är ju långt ifrån en självklarhet om man ser på de dokumentära serier som går på TV just nu.

• Becka81

Violatricolor: födde i v.26 pga cervix insuficiens. Har gått gått jättebra med min dotter och ingen skulle kunna tro att hon är född tre månader för tidigt. En riktig liten fighter. Nu är jag mest nyfiken på vad de säger på inskrivningen imorgon, om de kan sätta ett till likadant cerklage eller om de miste använda en annan metod.

Svar på tråden Cerclage?