• Becka81

Cerclage?

Trassel: härligt att höra att allt gått bra. Ska du hitta på något särskilt nu när är av med cerclaget eller ska du leva som du gjort de senaste månaderna?

• Becka81

Välkomna ni som är nya. Här är en som haft änglavakt. Födde min dotter i 25+2 och hon mår utmärkt idag, 2,5 år gammal. Min mamma hade försvagning så jag tjatade till mig en koll och blev inlagd på studs då jag var två cm öppen. Hann ligga en vecka innan hon kom, så jag var under ständig övervakning. Denna graviditet fick jag cerclage och är nu 31+5. Har tagit det lugnt som andra skrivit och har inte haft några problem förutom att det första sattes för ytligt och lossnade och jag fick ett nytt ditsatt. //// Lill Z: jag brukar tänka på dig just för att även du kom till samma tid i graviditeten som jag men inte fick en lika lycklig utgång. Förstår att det känns lite tungt nu att vara där nu och alla funderingar över om det kommer gå längre eller inte. Håller verkligen tummarna. När man väl passerat det datumet börjar det kännas lite lättare. Tänk att du också har en dotter och ett litet syskon på G. ///// Själv börjar jag känna mig lite seg. Någon mer än jag som sover dåligt? Sover som längst 2 timmar åt gången under nätterna. Börjar bli rätt tröttsamt nu, sedan gör ju förkylningen inte det hela bättre. Längtar så till klippet om ungefär 4 veckor. Då ska jag bada badkar med min dotter som jag inte fått bada med på evigheter och mycket skum att busa med ska vi ha.

• Becka81

Hoppas bebisen vänt sig rätt, har ju kommit halvvägs iaf om den ligger på tvären ;)

• Becka81

Viola: har du fått klipptid än? Minnet är lite kort. Jag bör ha det om ca fyra veckor.

• Becka81

Viola: de är inte så ivriga att diskutera klipp med mig heller. De har mest sagt att om allt ser bra ut får det sitta till v 36. Har tid för läkarkoll nästa vecka och sedan hinner jag nog inte med någon mer innan 36 så hoppas på att få en tid bokad nästa vecka. Hittills finns det inget som tyder på att förlossningen skulle starta innan det. Min mamma gicknöver i alla sina graviditeter med cerclage så inteomöjligt att jag gör det också. Fast känner själv att när klippet är klart så ska jag göra vad jag kan för att det inte ska gå över tiden.

• Becka81

Åh vad kul att du hittade listan. Ser att nu är vi som inte fått barn än i minoritet, alltid trevligt. Börjar dra ihop sig för flera av oss nu.

• Becka81

Lill Z: åh, både läskigt och lite spännande att den dagen är här. Håller tummarna. Jag är också riktigt förkyld, nedrans dagisbacillef, de är ju livsfarliga ;) Förstår att det blir mycket papper som ska skickas in för dig. Ska bli så underbart när våra bebisar kommit ut och vi kan se resultatet av allt vi gått igenom.

• Becka81

Trassel: tjena, va skönt att se slutet på allt. Det är väl typiskt det där med att när man är mitt inne i det så känns riktigt tufft men när man sen ser slutet så fattar man inte att det gått så fort. /// Ester: härligt att det närmar sig tid för att få cerclage. Ja det där med sjukskrivning är ju lite olika. Hade själv trott att jag skulle jobba iaf några månader efteråt, men sedan när läkarna frågade hur jag hade tänkt det så började jag tänka att det kanske inte var så självklart att jobba som jag tänkt mig tog jag själv beslut om sjukskrivning utifrån att mitt jobb är smått stressigt ibland och innebär att jag står och går mycket som lärare. Det blir lite speciellt att vara hemma så här mycket och ha så lite umgänge men man hittar små projekt att sysselsätta sig med och lite rutiner att hänga upp vardagen på.

• Becka81

Trassel: vad härligt och surt på samma gång. Skönt att det inte är så lång tid kvar nu. Själv har jag istället bekymmer med min dotter. Vill inte sova på kvällarna och blir övertrött och frustrerad, ska gå på pottan och läsa bok i oändlighet. Inte hjälper nässprayet mot min nästäppa heller. Usch vad gnällig jag blev nu.

• Becka81

Tycker också att v 37 räcker sedan har vi utstått långt mer för våra bebisar än andra gjort ;) Idag ska jag unna mig att bege mig till stan och shoppa lite snygga sovkläder så man är lite anständig om det behövs övernattas på sjukhus.

Svar på tråden Cerclage?