• Becka81

Cerclage?

MiScHoOo: tanken på ett bestående ingrepp som abdominellt har faktiskt skrämt mig lite, men kanske är det bättre än vaginalt, fast varför är då inte det abdominella det vanligaste? Har iaf inskrivning imorgon två dagar före ingreppet istället för en som förra gången, skulle kunna gissa på att det är för att de ännu inte bestämt sig för hur de ska agera. Men får väl veta det imorgon hoppas jag. Det ända de sagt hittills är att de ska sätta ett nytt cerklage.

• Becka81

Pupp: födde också i 25+2 med akut kejsarsnitt och det har gått riktigt bra för min dotter. Märks inte längre att hon varit en prematur och nu är hon strax över två år. Visst är det en speciell tid ni har framför er, men ni ska se att allt blir bra till slut även om ni kommer ha upp och nergångar.

• Becka81

Åh, hoppas det går bra för dig och barnet. Själv har jag åkt in till sjukhuset idag för att cerclage igen eftersom mitt förra lossnade. Hoppas verkligen att det blir bättre den här gången. Har också lång tapp och stängd vilket känns skönt. Är i 20+2 idag.

• Becka81

Grattis MeOnFire! Någon som kan lägga till mig i listan? Sitter med iPad och har inte full koll på alla funktioner. Har BF 20/3. Fick efter lite övertalningsförmåga komma hem från sjukhuset redan igår. Den här gången sitter det inte lika ytligt men livmoderhalsen var trots att den var stängd och lång så pass mjuk att det var svårt att sätta dit så blödde en hel del. Nu är risken att det skär in i stället. Har lyckligtvis varit sjukskriven sedan i september. Hur har det gått för er att bli sjukskrivna, någon som varit med om att FK sagt nej?

• Becka81

Tack för att du la till mig. Hoppas det blir en lugn och fin dag.

• Becka81

52 dagar kvar till du får hålla en underbar liten bebis i famnen. Gäller att försöka ha något att hålla sig sysselsatt med. Jag har skaffat lite filmer och TV-serie på DVD, nya spel till XBOX, skönlitteratur samt lite kurslitteratur från en intressant kurs. Sorterar bilder till fotoalbum och vårdar några orkidéer så gott jag kan. Vad gör ni andra för att fördriva tiden?

• Becka81

Min första graviditet fick jag inget cerklage, var då öppen 2 cm med buktande fosterhinna, var då 24+2. Denna gång fick jag 14+1. Knappt inga blödningar och inga sammandragningar alls. Det drogs 18+3 eftersom de satt det så ytligt att det lossnat. Inte heller då några komplikationer. Fick nytt i torsdags 20+2 då fick de sy djupare så blödde mycket under ingreppet men knappt inget efteråt och inga sammandragningar. Att det kommer lite rosaaktigt är ingen större fara vad jag förstått utan rätt naturligt. Börjar det bli kraftigare däremot eller man har ont så ska man ju höra av sig. Hoppas det kommer gå bra för dig.

• Becka81

Stort grattis till lilla Lovisa! Vackert namn! :)

• Becka81

MiScHoOo: jobbigt med alla sammandragningar. Även om 1694 g kanske känns litet i förhållande till en fullgången graviditet så har du ändå kommit över vecka 30. Du kan alltid försöka trösta dig med att jag fick min dotter i 25+2 och hon vägde då bara 974 g. Ändå har det gått riktigt bra. Födde med akut kejsarsnitt. Även om man kan känna sig lite snuvad på förlossningen är det nog. Ändå bäst med snitt när barnet kommer för tidigt eftersom en vanlig förlossning kan vara för ansträngande. Håller tummarna för dig och barnet!

• Becka81

MiScHoOo: jag har troligen också medfödd, eftersom man inte hittar några andra förklaringar och även min mor hade försvagad utan några andra förklaringar.

Svar på tråden Cerclage?