Cerclage?
Tala om fullt ös. Sjukhuskoll igår som var bra, besök hos BM idag och allt såg bra ut. På måndag blir det besök hos sjukgymnast. Någon av er som varit det med tanke på graviditet och begränsningar i vad ni får göra?
Tala om fullt ös. Sjukhuskoll igår som var bra, besök hos BM idag och allt såg bra ut. På måndag blir det besök hos sjukgymnast. Någon av er som varit det med tanke på graviditet och begränsningar i vad ni får göra?
Mischoo: åh vad roligt!
Viola: visst blir det lite speciellt när man redan har barn hemma, men här har det ändå fungerat. Svärmor hjälper till att hämta på dagis och tar hand om lilltjejen om min man är bortrest över natten. Lyfter aldrig min dotter stående eller bär runt henne men sitter jag ner lyfter jag upp henne i knät. Hon förstår att det är för att jag har bebis i magen och kommer in till oss varje natt och då låter vi henne sova hos oss för att hon ska känna sig trygg. I början gosade hon in sig jättemycket hos mig så jag nästan fick svårt att ligga bekvämt. Nu är hon mer avslappnad och vill mest sova i samma säng och veta att vi är där om hon vaknar. Hon är 2,5 nu och jag tror det är en rätt okay ålder för nu är hon tillräckligt stor för att klara en hel del själv och dessutom till viss del förstå vad som händer. Samtidigt är hon inne i trotsåldern just nu, så ens tålamod blir verkligen satt på prov.
26+2 och haft mycket lätta och korta sd på kvällen, hoppas det inte blir med än så just nu. Däremot håller jag verkligen tummarna för er mamma mys och Mischoo att ni inte ska behöva vänta så länge till.
Men ... Har ni haft kontakt med fk om er sjukskrivning? Fick bara ett samtal angående min senaste föräldrapenning för att reda ut vad jag skulle ha i ersättning den här gången, men ingen som frågat om min nuvarande situation. Utbetalningen kom igång väldigt snabbt men först häromdagen fick jag ett brev om att jag har en personlig handläggare och vad jag ska tänka på när jag ska sjukskriva mig, lite sent med en sådan folder är utbetalningarna redan kommit och pappersarbetet redan är klart.
Vilka vackra blommor, riktigt juligt och fint. //// sitter nu och försöker varva ner efter att ha varit med på Amandas allra första tandläkarbesök, ett besök på biblioteket och sedan ha gjort 80 köttbullar till jul.
Tänk om det var så enkelt som att vräka den lille när det var dags. ;) en bekants man tyckte själva förlossningen var så jobbig att han upprepade gånger sa: men plocka ut den då. Hehe
Fick en annorlunda överraskning på toaletten igår. På pappret jag torkat mig med fanns två trådar. De var tjockare än sytråd, men inte lika tjocka som garn. Ytan var lite vaxartad. Inte kan det väl vara cerclaget som gått sönder och kommit ut? Har dessutom blivit förkyld och lite hispig varje gång jag nyser, eftersom jag läcker ibland då. :(
Men kan det verkligen ara cerclaget? Har iofs ingen annan förklaring heller.
Ska ringa imorgon och höra efter. Förhoppningsvis säger de att det omöjligt kan vara cerclaget eftersom det var typ grönt som Mischoos. De lär nog ändå inget göra idag och nu när jag kommit så här långt har jag svårt att tro att barnet kan puppa ut utan värkar. Hade iaf värkar i samband med att min dotter föddes i v25. Men tycker att det bortsett från mig och några till är dags för lite bebisar här i tråden.