Cerclage?
Har normalt 70C och på de första BHarna hade jag 80C och sedan 75C när jag hade ammat ett tag. Funkade sist iaf. Jag har redan börjat med dessa BHar eftersom mina vanliga är för små i omfång. Är redan uppe i 80.
Har normalt 70C och på de första BHarna hade jag 80C och sedan 75C när jag hade ammat ett tag. Funkade sist iaf. Jag har redan börjat med dessa BHar eftersom mina vanliga är för små i omfång. Är redan uppe i 80.
Vad härligt att läsa att vi alla mår relativt bra. Nu ska vi bara uthärda de veckor som är kvar. Sitter och knåpar lite på mitt förlossningsbrev men känner mig lite kluven till smärtlindring. Vet inte riktigt vad jag vill, är ju jättesvårt att veta hur man kommer reagera när det väl är dax. Har ni tänkt något kring det?
Lanie: helst skulle jag vilja föda med bara lustgas, men är rädd att det kommer göra för ont. Har funderat lite kring EDA, men oroar mig lite för det här med ökad risk för att behöva använda sugklocka, är väl mest det som spökar samt att jag ska komma in så pass sent att det inte är läge för det när jag väl bestämt mig. Dessutom har jag läst att EDA inte är så effektivt under utdrivningsskedet utan att effekten avtar då och att det kan komma lite som en chock när det börjar göra ont igen.
Trassel: men gör det inte rätt ont när man får kvaddlarna?
Åh, måtte de de gå bra den här gången, håller tummarna.
Viola: åh vad härligt att den lille börjat lägga på sig lite, måste kännas som en lättnad? Även små framsteg är bra framsteg? Bra ändå med extra koller för säkerhets skull.
Visst är det bra med ett öppet sinne inför vad man ska ha för smärtlindring. EDA idag är ju inte lika kraftig som andra ryggbedövningar så man kan ju fortfarande vara uppe och röra på sig. När jag fått ryggbedövning vid ks och cerclage så har det funkat bra och inte hållet i sig särskilt länge. Så de oddsen känns ju rätt okay, men man vet ju aldrig. Men hoppas ändå att jag ska stå ut med endast lustgas och avslappning.
Trassel: oj det var länge Bedövningen satt i. Vad har du gjort för att andningen ska fungera bra, rytmen?
Låter lite som dyktekniken jag läst om. Själv har jag sjungit i kör i hela mitt liv, men vet inte riktigt om det går att använda vid förlossning annat än att jag är lite insatt i att andas med magen respektive bröstet.
Åh vad härligt med klipp imorn :) hoppas allt går bra!