• Becka81

Cerclage?

Hellre ett prov för mycket än ett för lite. Ringde sjukhuset idag som genast gav mig en tid för bedömning i eftermiddag. Hon kunde så klart inte ge mig några svar eftersom hon inte var läkare, men tyckte det kunde vara bra att kolla upp så jag kunde slappna av under julhelgen. Nu hoppas jag bara att kollen ska gå bra. Att sätta ett tredje cerclage i samma graviditet känns ju lite sådär, även om det så klart är för det bästa isf.

• Becka81

Åh vad härligt! Är så glad för din/er skull :)

• Becka81

Hur har era järnvägen sett ut? Fick just veta att jag ska börja med Niferex. Hade 6,7 och hon sa att ned gränsen låg vid 10. Men undrar hur lågt det egentligen är. Vad har ni haft för värden?

• Becka81

Det ni tänker på är Hb-värdet, mitt värde är kopplat till den bundna järndepån. Tydligen kan man ha bra Hb men dålig järndepå. Mitt cerclage satt som det skulle. Tyvärr var det en ny läkare eftersom det räknades som en akuttit, hon var inte alls lika försiktig så det började blöd lite och jag har kännt mig lite mörbultad. Har inte vägrat röra mig så mycket efter det. Känns som om jag är nära att få sd då.

• Becka81

Mischoo: har inte blött så kraftigt att jag behövt skydd,mest laxrosa flytningar och blodiga verktyg hos läkaren. Kände mig däremot rätt mörbultad och hade någon sd. Varitlugnt nu men tror barnet möblerar om just nu. Har haft fötterna ner innan men igårkväll var de i sidan. Ska ut och skaffa Niferex idag. Se om jag märker någon skillnad. /// mamma mys: julafton kommer tidigt för dig i år. Hur känns det? Som ett barn före julafton? Så skulle nog jag känt tror jag.

• Becka81

Där står lite om hb och järndepåer.

• Becka81

Jag har kokat knäck, läst lite, börjat med Niferex och unnat mig en dyr ögoncreme. Tror barnet är på väg att. Nya sig med huvudet ner. Hur mycket ändrar era barn läge? Mitt har hittills bara legat med fötterna ner och sparkat mycket på blåsan. Nu kommer sparkarna i sidan istället. Var förresten helt slut idag och soc enorm en halv timme.

• Becka81

Usch vad jobbigt. Ibland blir man så inne i något man håller på med att man inte tänker på hur det påverkar en. Vad skönt ändå att det snart är dags och att du iaf inte påverkat barnets hälsa, vilken resa du har gjort. Är så imponerad och glad över att du snart är i mål.

• Becka81

Mischoo du kommer bli en jättebra mamma. Bara en sån sak som att du reflekterar över det säger ju en hel del. Och att vara lite rädd och nervös det tror jag bara hör till. Det är modigt och framförallt moget att erkänna att man känner så. Sedan kan man ju hantera det på olika sätt.

Svar på tråden Cerclage?