• Becka81

Cerclage?

Tar närmare 10 ml nu, men får se om jag behöver ändra dosen senare i graviditeten, men tar min dos vid frukosten. Tror inte det har så stor betydelse iofs när man tar så länge man gör det regelbundet. Undrar om man behöver öka dosen nu när man börjar äta så mycket gott när man närmar sig jul och nyår. ;)

• Becka81

Hoppas allt är bra med mamma mys och barnet. Hur är det med dig Mischoo? Här är det som vanligt lugnt och ngtråkigt. På torsdag ska jag till sjukhuset koll. Är även samma dag i graviditeten som jag blev inlagd sjukhuset i min förra graviditet och torsdag nästa vecka är den dagen då jag födde. Lite pirrigt nu när det närmar sig.

• Becka81

Fysiskt mår jag bra. Är 24+0 idag så barnet är inte så stort att det trycker på cerclaget än. Usch halsbränna är inte kul. Haft det till och från de senaste veckorna.

• Becka81

Har klippt ett cerclage som hade lossnat lite och visst märker man när de drar bort tråden, men det gick som andra skriver rätt fort särskilt om man bara har en tråd. Är också rätt känslig i de nedre regionerna kan tilläggas. Har mest för mig att jag tyckte det var en obehaglig sveda, ungefär som att kissa när man har uvi.

• Becka81

Mischoo: förstår precis vad du menar. Tiden går både fort och sakta så här i väntans tider. Bäst är när man kan hitta små projekt att sysselsätta sig med som att sortera papper, städa linneskåpet eller liknande. Och nu när det närmar sig jul och nyår kommer nog tiden gå ännu lite fortare hoppas jag när alla är lediga och man har tid att umgås lite mer och hitta på saker.

• Becka81

Har aldrig testat lustgas. Varför gillar ni det inte? Börjar fundera lite över hur jag vill ha min förlossning även om det är ett bra tag kvar.

• Becka81

Är lättad. Var på återkoll idag exakt samma dag i graviditeten som jag gjorde koll förra gången och var öppen 2 cm. Med cerclaget såg det bra ut. Nu ska jag bara ta mig förbi 25+2 nästa torsdag, för det var då min dotter föddes. Läkaren sa att hon haft en patient med liknande tapp som mig och hon födde i v. 32-34 någon gång. Hoppas jag går längre än så.

• Becka81

Jomajano: ja man får se vad som händer. Till mig sa läkaren idag att hon haft en patient med en tapp som var som min och hon klarade sig till vecka32-34 någonting. Hoppas jag kommer längre, men hon sa att klarar man sig över vecka 32 så kommer de bara försöka stanna upp förlossningen någon dag. Tyckte jag var märkligt, fast barnet är ju förhoppningsvist tillräckligt starkt då.

Svar på tråden Cerclage?