• Becka81

Cerclage?

Första träffen med föräldragrulppen blev inte riktigt som väntat. Fritog BM var det bara jag som dök upp. Men då fick jag en liten privatlektion i profylax iaf. Nu känner jag mig mer sugen än någonsin att de här 13 veckorna bara ska försvinna och förlisningen ska vara nära. Känns skönt att vara lite mer förberedd.

• Becka81

Trassel: hoppas verkligen du får åka hem kvar. Att vara på sjukhus och bara sitta och vänta är ju inte så kul så här nära jul. ///// Grattis Mischoo och Mamma mys, vad härligt att ni äntligen fått era gullungar. :)

• Becka81

Vad tråkigt med en massa prover. Hoppas de kommer på vad det är snart och att det visar sig vara någon liten struntsak som är lätt att fixa. Själv känner jag det mest som om jag sitter av tiden just nu. 28+0 idag, så 12 veckor kvar.

• Becka81

Vilken liten sötnos Mischoo. Åh vad sugen jag blir på att hålla min lilla i famnen. Gott nytt år allihopa!

• Becka81

Haft mensvärk inatt vid två tillfällen. Minns knappt om jagsomnade ifrån det eller om jag var vaken när det slutade. Det var inte det där krampaktiga utan mer molande och kändes även i nedre ryggen och ut mot höfterna typ. Har inte haft mensvärk tidigare under graviditeten, så oroar mig för vad detta var för tecken. Kanske finns det hopp ändå för att det ska vara växtvärk. Har dessutom blivit lite lösare i magen trots Niferex, vilket jag tycker är lite konstigt. Ska till BM idag och läkaren imorgon, så lär väl få nått svar då hoppas jag. Hur har ni haft det?

• Becka81

Silverklar: hoppas det går bra med klippet idag. Nej det är ju inte säkert att det sätter igång med detsamma. Min mamma gick över tiden i alla sina graviditeter med cerclage.

• Becka81

Ja då har jag haft ytterligare ett lyckat besök hos läkaren. Allt såg bra ut och barnet hade vänt sig med huvudet ner över natten. Var hos BM dagen innan som konstaterade att huvudet var uppåt. Hoppas det stannar där nere så jag kan få genomgå en vanlig förlossning. Hur är det med er andra? Har inte varit så mycket fart här sedan julen och mamma mys och Mischoo fick sina älsklingar.

• Becka81

Vad tråkigt att läsa om hosta och minskad tillväxt, håller tummarna. Har kommit in i vecka 30 nu och börjar se slutet på tunneln. Men måste medge att tiden fram till nu har gått lite långsamt. Nu har jag börjat läsa om förlossning och börjar känna mig lite redo. Har börjat skriva förlossningsbrev och packa BB-väskan.

• Becka81

Trassel: haha ja det kan ju va skönt att ha den klar medans man orkar, men sen är jag en typisk person som älskar att planera och när listan för vad jag skulle ha med väl var klar kunde jag inte låta bli att packa ;)

• Becka81

Trassel: vad skönt att värdena blivit bättre och att det snart är dags för klipptid. I klädväg till mig själv har jag packat ner: trosor, strumpor, amningstoppar, morgonrock, stödstrumpor, raggsockar. Det jag har kvar är något bekvämt och amnongsvänligt att sova i om man behöver övernatta. Kläderna man åker in i kan man väl ha när man åker hem. Så då saknas mysbyxor och en extra amningsbh.

Svar på tråden Cerclage?