• Becka81

Cerclage?

MiScHoOo: ne de är ju rätt ovanligt. Eftersom min mamma hade det bad jag om en extra koll i förra graviditeten. Verkade nästan ha tur som fick en tid. Läkaren jag träffade bara skrattade lite och sa att det inte är ärftligt och att jag oroade mig i onödan. Vid undersökningen klappade hon mig på benet och sa: Jag tar tillbaka det jag sa förut. Du är 2 cm öppen och fostersäcken buktar ut. Risken med cerclage var för stor så jag blev inlagd direkt och hann ligga en vecka innan förlossningen startade. Hade verkligen tur i oturen.

• Becka81

MiScHoOo: är det snittet i sig som är skrämmande? Blev själv vettskrämd när jag fick veta att jag i förra graviditeten skulle genomå akut snitt. Är skraj för sprutor och operationer. Funderade över vad jag gett mig in på, men inser ju att det bara är att fullfölja det hela. Så här i efterhand ser jag att det inte fanns något att vara rädd för. Det är en vanlig operation och de vet vad de sysslar med och man är ju bedövad och känner verkligen ingenting. När ditt barn föds är det så stort att det inte behöver något extra stöd utan rätt snart har barnet i famnen och lever på endorfiner. Efter mitt snitt fick jag knappt se mitt barn viste inte ens om det var en tjej eller kille eller hur barnet mådde. Utan hon hade ett helt team som arbetade med att koppla in respirator och ta hand om henne.

• Becka81

Blev besviken över en inställd tid hos tandläkaren idag och inser att jag börjar få långtråkigt. Suck! Bara 23+1, känns som en evighet när man inte får göra så mycket.

• Becka81

Mamma mys: tack. Skönt att ha er och den här tråden. Känns iaf lite mindre ensamt och tråkigt då. Även om jag inte skriver så ofta, dagarna känns så händelselösa att det är som om man inget har att prata om. Bara slappar i soffan och gör ingen nytta. Städade badrummen igår men blev så tung av det att jag inte vågade något mer sedan. Titta vad triviala saker jag skriver om. Saknar jobbet och att ha intellektuella samtal.

• Becka81

Åh vad kul att komma ut. De få gånger jag är ute är typ när jag ska till läkaren eller handla nått litet i affären. Läkarna sa att med tanke på propprisk så är det bra om jag kommer ut och iaf går ett varv runt huset. Det är ju typ ingenting.

• Becka81

Trassel: har svårt för att göra saker bara som tidsfördriv tyvärr. Önskar jag kunde men känner mig bara som en onyttig tonåring då. Så att pyssla är inget som riktigt kommer naturligt utan mer när jag är på humör och känner att det fyller ett syfte.

• Becka81

Gnäll på du, det tycker jag vi har rätt till!

• Becka81

Haha skrev ju nästan likadant samtidigt. Great minds think the same! Som uttrycket låter.

• Becka81

Usch, och läkarna gör inget annat än ger dig smärtstillande som inte hjälper? Det är ju sjukt.

• Becka81

Mischoo: hur mår du idag? Kunnat sova något? Dagens miniprojekt blev till att sortera en massa räkningar och papper från FK och sätta in i pärm. Känns rätt skönt att ha det gjort. Har även tagit fram examensbevis och tjänstöringsintyg så jag kan söka lärarlegitimation. Nu ska jag nog äta lite risgrynsgröt till lunch. Muns!

Svar på tråden Cerclage?