• mamma mys

Cerclage?

silverklar: oj det hade jag ingen aning om..har lyckligtvis inte haft några problem med svamp denna gång men i min förra graviditet hade jag det upprepade ggr o använde då pevaryl:O bra o veta:) ifall man råkar ut för champinjon odling;)

• mamma mys

mischooo: ja helt klart att jag var lite för aktiv idag:/ men har så svårt att låta bli..samtidigt har ju läkaren gett klartecken att göra mer..men måste nog begränsa mig pga fogarna istället...skönt att kontrollen gick bra o att allt såg bra ut...jag vill ha måndag nuuu så jag får min klipptid..ska prata med läkaren om att jag vill att hon klipper så tidigt som möjligt för börjar minst sagt blli nervös att det ska sätta igång medans cerklaget fortfarande är kvar....för hon har ju själv sagt att hon inte tror att jag går längre än mina tidigare graviditeter:/

• mamma mys

mischooo: nej jag är sjukskriven november ut sen går jag över på föräldra penning istället..orkar inte krångla med alla papper för havandeskapspenning när det inte är säkert det blir beviljat o så stå utan pengar istället..men nej jag kommer inte gå tillbaka till jobbet förens efter mamma ledigheten.....skulle se fint ut om jag jobbar helg o då är ensam med 4 brukare o så sätter det igång..kan ju liksom inte lämna dom själva men kan ju inte föda barn där heller... vill att det blir måndag så jag får veta, börjar bli riktigt trött på det här nu....med lite tur bokar hon igångsättningstid också så får jag ett definitivt slut datum.....

• mamma mys

me on fire: åh grattis...vad skönt att allt gick bra..kramar

mischooo: jaha du menade så..ja fast läkaren har sagt att jag ska börja göra mer för att komma i form inför förlossningen också men jag gör inga tunga lyft..det vågar jag inte..o nu är det ju ändå ok om bebis skulle komma..fast gillar inte tanken på cerklage o förlossning....ja det går ju bara att vara sjukskriven för risk för prematur födsel tom 37 fulla veckor..o här i örebro är det jätte svårt att få igenom sjukskrivning för foglossning..även havandeskapspenning är svårt att få..vet en tjej som jobbar som vakt på sjukhuset o inte ens hon fick beviljat trots foglossning o väldigt riskfyllt arbete..hon kan ju inte ens ha på sig skyddsvästen som är skottsäker pga magen men hon får det inte ebviljat..så läkaren sa också det att om jag inte har nåt emot att ta några dagar föräldrapenning innan bebisen kommer så underlättar det också iom att då vet jag att jag får pengar..o läkaren trodde det handlade om kanske 2 veckor efter klippet innan bebis kommer...max.... 

• mamma mys
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower} 
    Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född:???

FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:24/10

MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:3/11

Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:???

Mamma mys BF 27/12-11 klipp???född:???

MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 27 dec

Silverklar BF 24 jan 2012 klipp:??? född:???

Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari 

Trassel BF 15/2 -12  Klipp ??? född:???

Violatricolor BF 10/3-12 klipp???född:???

Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april 
  • mamma mys
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower}

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född: 2/11 i V 40+4

FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:24/10

MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:3/11

Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:???

Mamma mys BF 27/12-11 klipp???född:???

MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 27 dec

Silverklar BF 24 jan 2012 klipp:??? född:???

Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari 

Trassel BF 15/2 -12  Klipp ??? född:???

Violatricolor BF 10/3-12 klipp???född:???

Becka81: BF 20/3-12 klipp??? född???

Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april 
  • mamma mys

idag är en sån där dag:/ ska gå till kyrkan o tända ljus för min lilla ängel noel o min farfar....

• mamma mys

trassel:jo tycker också att det är fint o mysigt på kyrkogården..det är så lugnt....men tungt, dessutom gick jag själv...men samtidigt känns det bra att man vart där..då känns det som att dom vet att man inte glömt dom....usch nu kommer tårarna så jag sätter punkt där.

becka81: det är lugnt;) 

• mamma mys

mischooo: vet precis hur det där känns...52 jävla långa dagar kvar..dels därför jag gjort så mkt senaste dagarna, som nån sorts protest....foglossning, halsbränna o smärta under revbenen....längtar tills på måndag o prata med läkaren...vill få klipptid, o att hon bokar igångsättningstid så man vet när helvetet är över....senast... ibland när jag sätter mig ner nu så trycker det så..känns som man måste bajsa men det är inte det...o så ilar det o går som stötar ner i benen ibland....o sen dessa svimmningskänslor...vill att det är över nuuu...

för att få tiden att gå så , vilar jag o sover rätt mkt, kollar tv, sitter vid datorn, försöker umgås med kompisar o nu på senare tid så städar jag o plockar o så i den mån som går innan jag får för ont...kollar bebis saker på nätet o boar till bebisen...pratar i telefon..men mkt hänger på hur jag mår..ibland vill jag bara dra täcket över mig o inte ha nån kontakt med omvärlden..

livet med cerklage är så långt ifrån mitt vanliga liv man kan komma... 

• mamma mys

mischooo: allahelgona helgen handlar om att hedra de döda....jag är inte heller speciellt troende(kristen) men tycker det känns bra att tända ljus...tänder även ljus på min ängels födelsedag, dödsdag, julafton o denna helg...

åhh har haft ont nu under revbenet o det strålar bak i ryggen hela dagen..blir galen..orkar inte mer..det är pga att organen blir ihopp tryckta....hoppas att läkaren förstår mig på måndag så hon tar bort cerklaget i vecka 36 o bokar en tid för igångsättning så jag ser slutet på det här....52 dagar är lång tid när det gör ont..om den nu kommer på bf..man vet ju aldrig om den kommer tidigare eller senare.... 

Svar på tråden Cerclage?