• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Schäfer
    MagdaA skrev 2010-11-26 10:01:47 följande:
    sorry, tänkte fel, 27+6 idag 28+0 i morgon!!!
    Tjoho!!! Tyckte väl att tiden gick lite väl sakta...
  • Schäfer

Magda: glömde fråga hur det gick för din vän?

• Thalis
    MagdaA skrev 2010-11-26 10:01:47 följande:
    sorry, tänkte fel, 27+6 idag 28+0 i morgon!!!
    Oj,oj vad graviditeten gjort med dig!!!
    Du kan ju inte ens räkna Tungan ute

Kan säga att jag återigen stoppat in mjölken i skafferiet..... maken upptäckte det efter 3 dagar..... äckligt! Hahahahaha
    Snart mamma- igen!!
  • MagdaA
    Schäfer skrev 2010-11-26 10:04:21 följande:
    Magda: glömde fråga hur det gick för din vän?
    hon var på koll igår igen å det såg fortfarande bra ut Bäbisen sprattlade å mådde bra. hon är fortsatt sjukskriven till den 13/12 och ska på rul + läkarkoll den dagen, så vi bara håller tummarna nu! frågade igår vad det  var för medicin hon fått men hon kom inte ihåg vad den hette... hon skulle fortsätta äta den några dagar till.

men dom kommer inte ner i helgen somd et var tänkt. dom har 25 mil enkel väg hit till oss så dom kände att det var bättre att hålla sig hemma OM nått skulle hända, å jag förstår dom!
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Lanie

tack allihopa för era svar! det känns helt underbart att ha er härinne, utan er så hade jag ju bara suttit och nickat o lyssnat på läkaren o följa det hon säger.. det kanske slutar i katastrof om jag gör det. jag har mailat runt till fyra olika sjukhus nu på morgonen, har fått svar tillbaka från samtliga att mina frågor är skickade till berörda avdelningar, så nu får vi se vad som händer. Tänkte att det bästa var att maila till en början så man får kontakt direkt med ansvarig o jag kan skicka ut fler mail än vad jag skulle kunna göra om jag ringde för det skulle ju ta all världens tid. hoppas nu att jag kommer i kontakt med någon som tar mig på allvar. fortfarande är jag väldigt upprörd och jag behöver verkligen lugna ner mig men jag är på krigsstigen nu, full av adrenalin!

Lycka till idag Magda

Thalis: mmm det låter jättegott med rumsvarm mjölk... NOT! :)

• MagdaA
    Lanie. BRA! Du tar tag i det direkt, super! Stå på dig nu! kram!

Thalis: din galning! surmjök, bläääää!!!! jag är iofs van sån lukt från jobbet, men nu som gravid klarar jag den inte!

på tal om mjölk, här om dan köpte Micke mjölk, vi blev något paff till middan när det var VATTEN i paketen!
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Schäfer

Haha,  vad ni är roliga Jag gör inte så mycket dummt...

Lanie: BRA gjort!!! Hoppas du får napp och hjälp så du slipper den knäppa läkaren sen!

• Thalis
    Lanie skrev 2010-11-26 10:23:51 följande:
    tack allihopa för era svar! det känns helt underbart att ha er härinne, utan er så hade jag ju bara suttit och nickat o lyssnat på läkaren o följa det hon säger.. det kanske slutar i katastrof om jag gör det. jag har mailat runt till fyra olika sjukhus nu på morgonen, har fått svar tillbaka från samtliga att mina frågor är skickade till berörda avdelningar, så nu får vi se vad som händer. Tänkte att det bästa var att maila till en början så man får kontakt direkt med ansvarig o jag kan skicka ut fler mail än vad jag skulle kunna göra om jag ringde för det skulle ju ta all världens tid. hoppas nu att jag kommer i kontakt med någon som tar mig på allvar. fortfarande är jag väldigt upprörd och jag behöver verkligen lugna ner mig men jag är på krigsstigen nu, full av adrenalin!

Lycka till idag Magda

Thalis: mmm det låter jättegott med rumsvarm mjölk... NOT! :)

Bra Lanie!!!
    Ingen annan än vi själva kan kämpa för att ge våra barn chansen att leva!!
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    MagdaA skrev 2010-11-26 10:27:02 följande:
    Lanie. BRA! Du tar tag i det direkt, super! Stå på dig nu! kram!

Thalis: din galning! surmjök, bläääää!!!! jag är iofs van sån lukt från jobbet, men nu som gravid klarar jag den inte!

på tal om mjölk, här om dan köpte Micke mjölk, vi blev något paff till middan när det var VATTEN i paketen!
    Va?
    En oöppnad kartong?
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Schäfer skrev 2010-11-26 10:32:07 följande:

Haha,  vad ni är roliga Jag gör inte så mycket dummt...

Nä,just det och den heliga anden har gjort oss alla på smällen...............
    Snart mamma- igen!!