Thalis skrev 2010-11-25 17:28:24 följande:
Vet du Lanie, du kan be den läkaren ringa upp Universitet sjukhuset i Örebro så att hon får lära sig ett och annat om cerklage! Jävla pucko!!!
Båda mina läkare har sagt att 3 tre första veckorna är jätteviktiga för hur det hela kommer att fortlöpa och därför ska man ha strängt vila och helst ska man ligga. Man får bara gå på toa.
Jag fick jobba på halvtid efter drygt 8 veckor och då bara för att jag har ett lugnt och stilla arbete,annars hade jag blivit sjukskriven hela graviditeten.
Trippel freaking suck för vissas läkare.
tror att hon är så jävla stolt att hon inte lyssnar på någon annan, men annars är det en bra idé. en sköterska ringde förut angående information om operationen o jag sa till henne att det kändes väl bra, bortsett från att läkaren inte ville sjukskriva mig, jag känner inte riktigt förtroende för henne och jag ifrågasätter hennes beslut. sköterskan lät ganska bestött, jag fattar ju att hon inte kan säga ngt annat, men som jag sa till henne så ville jag att hon skulle veta att jag är sjukt orolig för detta o jag inte litar på läkaren. hon tyckte då att jag kunde sjukskriva mig den veckan jag har rätt till o sen höra av mig till gyn igen, träffa en annan läkare som kunde sjukskriva mig längre tid isf om jag kände att jag behövde det... hmmm.. kan tycka att man ska slippa o fara fram o tillbaka när man ska ta det lugnt, men det ska ju tydligen inte påverka något...

jag känner mig så jäkla maktlös o jag orkar liksom inte hålla på o bråka, det blir alldeles för mkt här nu, både jobb, sorgearbete, ny graviditet, flytt, jul o sen fatjen med läkaren..