jag har fått nackspärr som gör extremt ont, både i nacke, strålar mot armarna och ryggen, samt enorm huvudvärk, allt efter op. konstigt? borde jag oroa mig?
läkaren som opererade mig sa att tappen var lång fin och hård, gick jätte bra att sätta cerklaget. Hon sa att det enda jag ska undvika nu är att lyfta tungt, träna osv. bada fick jag?(nej tänker inte göra det) och just det, sexförbud förstås. Men INTE sängläge eller vila, fanns inget behov av det? inte änns nu?
jag har legat ner mest, och suttit en del också, rört mig lite här hemma då och då, men pga nacksärren är jag ju ganska begränsad i min rörelse ändå.
Min man måste tillbaka till jobb på tisdag, sen ska jag klara mig själv med dottern. undrar hur det ska gå? enligt läkarna inga problem om jag inte bär henne.
men nu blir jag så jäkla nojig
jag har ju inte möjlighet att bara vara sängliggande som ni andra!! och min läkare tycker ej det behövs, men sen när man läser här verkar ju alla varit det i början...
och magda var i princip den enda som också levt med cerklage utan sängläge, men nu verkar det ju som att hon inte ens har försvagad livmoderhals, och ni som verkligen har det verkar behöva sängläge, precis som jag behövde sist.
nej fy för allt just nu! Mannen har missat så mycket på sitt jobb den senaste tiden, han slutar där den 9 december och vill helst vara där mkt innan dess så han får bra referenser.