Hej alla fina! I am back!
hoppas ni börjar o resa er från alla förkylningar o magsjukor o allt otrevligt!
det har varit intemsiva dagar. först flytt i onsdags som gick ganska smärtfri o sen sjukhuset i torsdags... det tog hela dagen! var inne vid åtta, fick vänta till efter kl ett innan de gjorde ingreppet o ytterligare ett par timmar på uppvaket innen jag var tillbaka på avdelningen o fick mat! när kl var halv fem o jag inte hade fått mat på över timmar blev jag otroligt otrevlig o snäsig, man låter inte en gravid kvinna vara utan mat så länge!! men men.. op gick bra.. läkaren gjorde ett vul innan op o tappen var 39 mm! så lång har den inte varit på hela tiden! allt såg fint ut o ingen funneling heller.. fick se en liten krabat med stora fötter, precis som sin far som höll låda, höll på o börja gråta, för det känns så overkligt! operatören sa i efterhand att det hade gått bra, men de hade haft lite problem med o sätta fast cerklaget då jag tydligen hade mkt ärrbildning sen förlossningen med Wilton o tidigare konisering. hmm, verkar ju inte så lovande om man ngn gång skulle vilja ha fler barn. blev kvar över natten då jag hade fått bricanyldropp o de ville ha lite koll på mig, min läkare hade inte haft koll, operatören bad om ursäkt för läkarens svar till mig för hon hade haft fel i allt hon hade sagt. men operatören förklarade att min läkare har inte varit med om så många cerklage då hon är så ung så hon hade ingen koll på rutinerna. jag blev så glad att jag hade haft rätt, men så förbannad att läkaren inte tagit reda på saker innan hon öppnade käften eller återkommit till mig när hon fått svar från sina kollegor, istället tar hon sina egna beslut utifrån vad hon tror var rätt! operatören var dock inte så välvilligt inställd till att sjukskriva mig mer än en vecka, men jag låg på uppvaket, hungrig som en gris o otrevlig därefter så hon såg iaf till att skriva ett sjukintyg till mig (jag sa att jag sket i om jag fick ersättning, jag ville ha lugn o ro ett tag nu) åkte hem igår em o fick med mig ett sjukintyg hem o jag är nu sjukskriven till 13:e jan. o innan jag åkte hem träffade jag en tredje läkare som var hur gullig som helst, för henne var det självklart att jag skulle få sjukskrivning o hon trodde inte jag skulle få problem med fk o skulle jag få det skulle hon skriva fler intyg! tänk att det finns någon välvillig själ på mitt sjukhus iaf :)
har inte speciellt ont, men är förstoppad o det är jättejobbigt, få se om jag kan få lite ordning på magen nu när jag inte kan röra mig så mkt o inte sitta o trycka så mkt för det känns obehagligt. har även slutat o blöda o det känns skönt också, jag har inte fått några styng ditsatta utan de har bara knytit fast paketet... nu ska jag återgå till soffan igen, ville bara uppdatera, så ni vet att allt är bra än så länge! kramar!