• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Schäfer
    Lanie: jag tycker du får kämpa så i motvind... Varma kramar {#emotions_dlg.flower} Krasst, du får klaga på sammandragningar sen så hon sjukskriver dig!!!
    Visst är det nästa vecka de sätter cerklaget? Du kan ju fråga operatören lite vad han anser om cerklaget och eventuella "stöd stygn"!? Kram!

Magda: TJOHO Ajaja för ont...men 30+1 (idag) TJOHO!!!
  • Lanie
    Schäfer skrev 2010-12-12 12:11:04 följande:
    Lanie: jag tycker du får kämpa så i motvind... Varma kramar {#emotions_dlg.flower} Krasst, du får klaga på sammandragningar sen så hon sjukskriver dig!!!
    Visst är det nästa vecka de sätter cerklaget? Du kan ju fråga operatören lite vad han anser om cerklaget och eventuella "stöd stygn"!? Kram!

Magda: TJOHO Ajaja för ont...men 30+1 (idag) TJOHO!!!
    ja, det är kämpigt, men jag börjar iaf o vänja mig :) japp, på torsdag är det dags.. o jag ska fråga hur de tänker kring cerklaget...tur att jag har er så jag iaf vet vilka frågor jag ska ställa o nu när jag fått reda på att det sätts på olika sätt så kan jag ju fråga ännu mer.. ska träffa bm på tisdag o då ska vi ta upp den oron jag känner o även om de inte vill sjukskriva mig känner jag mig iaf lugnare då jag vet att jag inte behöver pendla till jobbet utan sitta hemma.. eller kanske tom ligga i sängen o jobba :)
  • Lanie

känner att jag håller på o bli förkyld... har lite ont i halsen o är lite konstig i näsan, o det är så mina förkylningar brukar o börja...ska ju sätta cerklaget på torsdag, men genomför dom operationen om man är förkyld? när jag opererade foten så frågade dom om jag var förkyld... attans,, hur ska man göra då? jobbade liksom sista dagen idag.. nu ska jag ju vara ledig o lite sjukskriven o sen jobba hemifrån... sä jäkla typiskt om jag blir förkyld den här veckan nu när jag inte varit sjuk på hela hösten...

• MagdaA

Här känns det som nån magskit men jag hoppas verkligen att det inte är magsjuka på gång! mår illa och känner mig bubblig, men det har jag iofs varit i flera veckor.

Lanie: ska du bli sövd? i så fall tror jag inte att dom gör op. men det är vad jag TROR. Sen om du har feber vill dom nog inte göra nått ingrepp heller.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Lanie
    MagdaA skrev 2010-12-13 20:48:02 följande:
    Här känns det som nån magskit men jag hoppas verkligen att det inte är magsjuka på gång! mår illa och känner mig bubblig, men det har jag iofs varit i flera veckor.

Lanie: ska du bli sövd? i så fall tror jag inte att dom gör op. men det är vad jag TROR. Sen om du har feber vill dom nog inte göra nått ingrepp heller.
    ja jag ska bli sövd... blev iofs inte sövd när jag opererade foten, utan hade lokalbedövning då, men hade jag haft feber så hade de inte opererat.. iofs så brukar jag inte ha feber när jag är förkyld, utan har ont i halsen ett par dagar o sen blir jag snorig o sen brukar det gå över...

usch, hoppas verkligen inte det är magsjuka, det är ju inget skoj alls... ingen annan i familjen som är sjuk då?
  • MagdaA

nu undrar jag om det är förkylning på g här också, därför jag känt mig risig i em/kväll. börjat få lite ont i halsen.... hmm...

nix, ingen annan i familjen som är sjuk.

• Schäfer
    Lanie: hoppas du inte blir sjuk nu lagom till operationen!!! Kanske de kan ge dig ryggmärgsbedövning istället, det är väl andningen som blir känslig om man är förkyld. Så länge du inte har feber borde det ju gå bra!
    Hur mår du idag?

Magda: Hellre förkylning än magsjuka va? Eller allra bäst, hoppas du slipper båda!!!

Krya på Er sjuklingar {#emotions_dlg.flower}
  • MagdaA

oja! mycke hellre förkylning än magsjuka! verkar som förkylning nu. vaknade med ont i halsen å lite feberkänsla i kroppen. så jag "hoppas" att det bara är förkylning. såg dock när jag lämnade Alex på dagis att dom satt upp en lapp om att det börjat gå magsjuka... blääää! nästan så man undrar om mans ka hålla han hemma? fast det funkar inte heller, så kommer han bli galen. nu går han ons-tors den här veckan, mån-tis nästa vecka, sen är han ledig nästan 3 veckor över jul.

• Schäfer
    MagdaA skrev 2010-12-14 09:25:36 följande:
    oja! mycke hellre förkylning än magsjuka! verkar som förkylning nu. vaknade med ont i halsen å lite feberkänsla i kroppen. så jag "hoppas" att det bara är förkylning. såg dock när jag lämnade Alex på dagis att dom satt upp en lapp om att det börjat gå magsjuka... blääää! nästan så man undrar om mans ka hålla han hemma? fast det funkar inte heller, så kommer han bli galen. nu går han ons-tors den här veckan, mån-tis nästa vecka, sen är han ledig nästan 3 veckor över jul.
    Magsjukelapp kom upp på Ebbas dagis för ca. 4 veckor sen men hon har *peppar peppar* klarat sig... Hoppas ni också gör det!
    Krya på dig Magda!
  • Lanie

vaknade upp o halsen kändes lite tjockare än igår, men det gör iaf inte katastrofont, men är lite täppt i näsan också.. ska ju till bm idag så får prata med henne vad hon har o säga.. som sagt brukar sällan få feber...jag hade ju tagit ledigt idag för o vara hemma o packa, vi flyttar imorgon, får nog ringa till mamma o fråga om hon kan komma o hjälpa mig så jag inte behöver överanstränga mig utan kunna vila också, det är ju det bästa mot förkylningar!

krya på dig också magda!