• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Schäfer
    Lanie: aaah, flyttar ni i morgon och sedan op på torsdag? Phiu, att du orkar stålkvinna!!! Vila är ju bra för förkylningar annars.... Kram!
  • Lanie
    Schäfer skrev 2010-12-14 09:41:11 följande:
    Lanie: aaah, flyttar ni i morgon och sedan op på torsdag? Phiu, att du orkar stålkvinna!!! Vila är ju bra för förkylningar annars.... Kram!
    ja, vi flyttar imorgon... så det är inte helt lätt o ta det lugnt, men jag tror både sambon o våra föräldrar kommer o tjata på mig att jag ska ta det lugnt, så det kommer nog inte bli några problem med den biten iaf... sambon tjatar på mig redan nu att jag inte ska anstränga mig för mkt... o mamma kommer hit i em o hjälper oss med det sista, så det ska nog gå bra, men vill bara ha själva flytten överstökad, alla saker inpackade i huset, sen kan man ju ta allt efter hand...
  • MagdaA

BLÄ Känner mig risigare idag. tror jag har feber, ont i halsen, ont i huvudet, ont i kroppen å en mage som är helt upp-å-ner. Alex är på dagis och jag sitter med frukost nr 2, sen blir det soffläge! Hoppas att jag inte får hosta bara, som jag typ alltid för när jag är förkyld!

Lanie: Lycka till med flytten idag! Se nu till å ta det lugnt!

Schäfer: har du hört nått från din superproffsiga bm nått mer?

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Schäfer
    Magda: usch för förkylningar men framför alltför hosta!!! Jag blir livrädd när jag har det... Hoppas du har bra hostmedicin ifall den kommer!?

Vår dotter har hostat hela natten *pust* Vid ett-tiden gav mannen upp och tog med henne till soffan där de sov sittandes resten av natten... Men ingen feber och hon var pigg idag så hon är på dagis nu!

Min proffsiga BM Obestämd hmmm, ja tanken är att hon ska komma på fredag...vi får väl se!?
  • MagdaA
    Schäfer: jag har mollipect hemma. fick det utskrivet sist jag var förkyld, men fick det så pass sent att hostan var i princip borta, så jag hann aldrig ta nått. men, det finns hemma iaf.

bara för vi pratar hosta nu tycker jag det börjar killa i halsen.

i morgon ska jag till läkaren. cervix-mätning och tillväxt UL, ska bli spännande å se vad bäbisen beräknas väga nu. Var ett tag sen ajg gjorde ul också så det ska bli mysigt. snacka om att man blir bortskämd eg. i en normal graviditet får ju många bara 1 ul, å jag har redan gjort massor!
  • Schäfer

Haha, ja men nått extra som är positivt ska vi väl få ha för allt vi får stå ut och ta oss igenom
    Hoppas det går bra i morgon!!! Och att du kryar på dig snabbt!

• TikTok
    Schäfer: Hur går det för dig me tapp & allt? Ligger du & vilar mkt el försöker du hålla dig uppe varje dag?
  • Schäfer
    TikTok skrev 2010-12-15 17:05:28 följande:
    Schäfer: Hur går det för dig me tapp & allt? Ligger du & vilar mkt el försöker du hålla dig uppe varje dag?
    Nästa mätning om en vecka...sen är man ju på "rätt sida" Skrattande Jag är sängliggande, inte uppe nått alls än på toa och så duschar jag var tredje dag...
    Hur går det själv? Varit på någon ny mätning? Hur mycket rör du på dig?
  • MagdaA
    Schäfer skrev 2010-12-15 17:30:38 följande:
    Nästa mätning om en vecka...sen är man ju på "rätt sida" Skrattande Jag är sängliggande, inte uppe nått alls än på toa och så duschar jag var tredje dag...
    Hur går det själv? Varit på någon ny mätning? Hur mycket rör du på dig?
    du är grym! hur löser du det dagtid med mat å så? går du upp å värmer/fixar själv el har du nån som kommer och fixar åt dig?
  • Schäfer
    MagdaA skrev 2010-12-15 17:56:40 följande:
    du är grym! hur löser du det dagtid med mat å så? går du upp å värmer/fixar själv el har du nån som kommer och fixar åt dig?
    Tack Känner mig inte så speciellt grym emellan åt.... Jag slänger in maten i micron på väg till toan så är det klart när man kommer ut och sen får mannen städa undan när han kommer hem. Det är han som fixar matlådorna!

Just nu håller vi på och överleva säsongens första magsjuka (förhoppningsvis den sista också...). Dottern insjuknade i går kväll och höll på till småtimmarna Kräks Stackarn hon var så slut på slutet att hon bara skrek "Nej, vill inte Nej Nej Nej"
    Men nu får hon behålla vätskan så nu väntar jag och mannen på vem som står på tur!? Rynkar på näsan Känns som lugnet före stormen!

Lanie: hoppas det går bra på operationen idag! Kram!