• Schäfer

Cerclage?

karo skrev 2010-11-25 15:18:52 följande:
    Vårat liv har slagits i spillror igen....
    Natten till igår födde jag vårat lilla liv bara för min kropp inte orka bära mer.
    Jag hade cerclage 1 månad och fick rådet att leva som vanligt (jag bar inget och vila när maken och sonen var borta på dagarna. Annars var jag med o handla, laga mat inget städande)
    De sa att det inte fanns något att göra för att cerclaget hade kanat och jag börjat öppna mig. De tog hål på hinnan för att se om något hände, men inte. De tog bort cerclaget och gav mig värkstimulerande dropp efter 4 timmar var allt ute.
    Vi vill försöka igen men hur vågar man när man uppenbarligen inte kan lita på läkarna....

En mycket ledsen Karolina....
    Men vännen Gråter så fruktansvärt!!! Massa massa styrke kramar till Er! Ta hand om varandra {#emotions_dlg.flower} 
    Får jag fråga om du varit på mätningar av cervix regelbundet?
    Så fruktansvärt... Gråter
  • Schäfer
    karo: som Magda skriver - vi finns här om du vill och behöver skriva av dig... Förstår om du behöver lite tid för att sörja också, men vi finns här!
    Skulle vilja skriva massor, men orden sviker mig nu känner jag... Kram
  • Schäfer
    Thalis skrev 2010-11-25 17:28:24 följande:
    Vet du Lanie, du kan be den läkaren ringa upp Universitet sjukhuset i Örebro så att hon får lära sig ett och annat om cerklage! Jävla pucko!!!
    Båda mina läkare har sagt att 3 tre första veckorna är jätteviktiga för hur det hela kommer att fortlöpa och därför ska man ha strängt vila och helst ska man ligga. Man får bara gå på toa.
    Jag fick jobba på halvtid efter drygt 8 veckor och då bara för att jag har ett lugnt och stilla arbete,annars hade jag blivit sjukskriven hela graviditeten.
    Trippel freaking suck för vissas läkare.
    Exakt vad min läkare säger att 3 veckor efter operationen är jätte viktiga att man tar det lugnt! Cerklaget måste få läka ordentligt för att kunna få en chans. Om det inte läker så lossnar det och gör ingen nytta! Sen när det är läkt så kan många leva som vanligt med några undantag såklart...
    Man kan ju bara tänka själv - om man syr i hop ett sår så måste ju det få chans att läka annars går stygnen upp!
  • Schäfer
    Thalis skrev 2010-11-26 09:51:07 följande:
    Precis, och sen jag har lärt mig att leva som vanligt betyder tydligen annat för läkarna än för oss.
    När jag väntade Alexander så sa de at jag skulle leva som vanligt och jag fortsatte att vara aktiv och hamnade på sjukhus. Man ska leva som vanligt men kanske ta det lugnare......
    Kan inte säga så mycket om det eftersom jag aldrig fått ordern lev som vanligt...
    MagdaA skrev 2010-11-26 09:41:37 följande:
    idag är det dax för läkarkoll, å jag är eg inte så nervös, fast det kanske är just då jag borde va nervös? de gånger jag känt mig lugn har varit de gånger som det sett sämre ut.

fast jag har lärt mig att man ska lyssna på Thalis Säger hon att det ser bra ut så gör de det
    Klart det kommer gå bra!!! Visst är du över på "andra sidan" nu? Lycka till idag!!! Kram
  • Schäfer
    MagdaA skrev 2010-11-26 09:57:31 följande:
    Schäfer: 27+5 idag
    Okej då...2 dagar kvar innan jag säger nått mer...
  • Schäfer
    MagdaA skrev 2010-11-26 10:01:47 följande:
    sorry, tänkte fel, 27+6 idag 28+0 i morgon!!!
    Tjoho!!! Tyckte väl att tiden gick lite väl sakta...
  • Schäfer

Magda: glömde fråga hur det gick för din vän?

• Schäfer

Haha,  vad ni är roliga Jag gör inte så mycket dummt...

Lanie: BRA gjort!!! Hoppas du får napp och hjälp så du slipper den knäppa läkaren sen!

• Schäfer
    Niinis: Vad jobbigt med nackspärr... Hoppas det blir bra fort!
    Ang. vila, så tycker jag att du ska lyssna på kroppen och se vad mätningarna visar framöver. Men om du har möjlighet så skulle jag åtminstonde ta det lugnt nu efter operationen - ett bra läkande ger ju bättre förutsättningar för ett aktivare liv senare!
    Och du, din mans referenser ska ju inte bara avse senaste veckorna utan hela hans tid på tjänsten! *kram*
  • Schäfer
    Magda: haha vad jag skulle bli snopen om det var vatten i mjölkpaketet Vilken miss!!!
Svar på tråden Cerclage?