• Schäfer

Cerclage?

MagdaA skrev 2010-11-24 11:24:47 följande:
    ja! det undrar jag också! hon lovade att smsa mig men jag har inte hört nått jag har tyvärr inte hennes nr så jag kan inte smsa och fråga hur det gått... hoppas att hon bara har glömt, el att hon inte får ha mobilen på.
    Väljer då att tro att hon glömde att lägga in ditt nr i mobilen och att allt gått bra!!! Men kan ju inte låta bli att bli orolig...
  • Schäfer
    MagdaA skrev 2010-11-24 11:26:35 följande:
    eg väldigt OT men jag tänkte be er om råd.

är orolig en nära vänn och hennes sambo ska komma ner över helgen fred-sön, å på lördag var det tänkt att vi skulle åka till ikea. nu ringde hon, dom skulle berätta för oss i helgen att dom väntar barn (1:a) men så i måndags hade hon fått en blödning. hon hade varit till gyn och allt såg nårmalt ut, läkaren kudne inte hitta nått fel el vars blödning kom ifrån men hon blev iaf sjukskriven 2 veckor. ska på ny koll igen i morgon. hade även fått nån medicin för att hon skulle blöda mindre. hon blöder mindre nu och har inte ont, nog känns det som ett gott tecken? dessutom såg ju allt normalt ut på UL. hon är i vecka 16.
    Medicin för att blöda mindre? Vad kan det vara för nått?
    Jag har ju själv haft störtblödning, senaste i v.14 utan att det var nått fel så visst kan allt vara bra andå!
  • Schäfer
    Magda: kom på att blödningar är ju faktiskt vanligare än vi tror i graviditeten... De läkare jag träffat när jag har blödit frågar alltid om jag har ont också så det verkar vara ett tecken på att det ändå är ok om man inte har ont. Jag har aldrig haft ont i samband med mina blödningar...
  • Schäfer
    Magda: 27+4  Tjoho!!! Några dagar till och du är på "andra sidan" som min läkare kallar det
    Håller tummarna för din vän!
  • Schäfer

Fiiiiiin Gravid Magda! Kan säga att min är stooooor, din ser lagom ut Skrattande (har bilder i mitt galleri...)

• Schäfer
    Niinis skrev 2010-11-24 16:10:10 följande:
    har precis kommit hem efter en lyckad operation!! är jätte trött och har lite ont så ska vila nu men ville bara säga hej! och Madgda, jag glömde såklart lappen hemma där jag skrivit ditt nummer!
    men allt är bra!!
    Härligt Niinis!!! Vila på nu och se till att "läka" Kram
  • Schäfer
    Magda: hoppas det inte är nått allvarligt! Sköt om Dig!
  • Schäfer
    Magda: jag vet precis hur du känner... Livet är verkligen piss för det mesta just nu... Är så trött på att ligga här, kan inte komma ihåg att jag hade sån "panik" förra gången?
    Jag önskar så att jag bara fick röra mig i lägenheten, fick pyssla lite, sitta upp och läsa osv... Är så trött på att ha ont i kroppen, vill kunna gå och hämta ett glas vatten när jag är törstig, följa med på trevliga middagar, inte känna efter HELA tiden och av minsta lilla känna katastrofkänslorna komma  Blääää....

Sorry för gnäll, men vill bara strunta i allt ibland...
  • Schäfer
    Lanie: Vilken idiot läkare Demon Är det hon som ska sätta cerklaget? Tänkte att du kanske kan prata med operatören annars? Klart du ska vara sjukskriven efter insättandet, det är visst nått som ska läka!
    Hon låter ju helt knäpp!!! Finns det inga andra läkare, vad säger din bm?
    Förstår om du inte vill byta läkare innan insättandet, men kanske du kan byta sen?
    Åh, fy stackars dig vilken frustrerande situation du är i
  • Schäfer
    Lanie: nej det stämmer, jag och jag tror jag pratar för alla andra i tråden också har fått sex- och badförbud under hela den tid man har cerklage. Anledningen till det är att man är extra infektionskänslig då man har ett "främmande föremål" i sig och en infektion kan verkligen ställa till det så det vore ingen "hit"!
    Annars hade jag nog legat i badet flera timmar om dagen - tänk vad skönt
    Vilket sjukhus tillhör du? Tycker din läkare verkar helt sakna kunskap om cerklage eller vad är det som kan ligga bakom hennes märkliga uttalanden?
Svar på tråden Cerclage?