• Schäfer

Cerclage?

Thalis: Dumma cervix och sammandragningar Demon Bra att du är helt sjukskriven nu! Glöm inte att vila vila vila så kanske den kan växa på sig igen!
    Tar du bricanyl varje dag?
    Hur högt upp sitter ditt cerklage?
  • Schäfer

Usch Thalis, känner så med dig!!! Men glöm inte vilka underverk vila kan göra *peppning*
    Mitt cerklage sitter väldigt långt ner. Dom kunde inte sätta det högre pga massa ärrbildning. Tror det bara sitter 8 - 10 mm upp (mot ett par centimeter förra gången).
    Måste fråga, vadå stygn framför munnen?

• Schäfer
    ISSEN skrev 2010-11-30 13:44:52 följande:
    Tack så mkt för era svar :) Känner mig inte lika nervös längre! Hur är det att ha cerklage ni som har det? Känns den? Måste man ligga still hela grav när man har det?
    Tror det är olika hur mycket man känner det. Jag kan känna av det, men inte så ofta!
    Det vanligaste är att man är sjukskriven och tar det lugnt men ändå lever ett lugnt "hemma liv".
    Att vara sängliggande är mer extremt och förhoppningsvis slipper du det
  • Schäfer
    Thalis skrev 2010-11-30 13:50:03 följande:
    Du har så rätt!
    Ja,det är en skillnad från vart cerklaget sitter nu.
    Jo,stygn framför livmodersmunnen är till för att stödja de andra stygnen och för att jag inte ska öppna mig nerifrån.
    Jaha, där ser man! Hade du det förra gången också?
    Tänk det har jag aldrig hört talas om och jag är ändå inne på 3:e vändan
  • Schäfer
    Thalis skrev 2010-11-30 15:39:01 följande:
    Jepp,jag hade det även förra gången.
    En av orsakerna till varför läkaren inte tyckte att vi skulle ha penetrerande sex, maken kan nämligen ska sig
    Ajajaj, ja det förstår jag Förvånad
    Infektionsrisken räcker för att vi ska avstå...

Lanie: hoppas det gått bra idag?

Magda: härligt att det såg bra ut!

Ego: är i v.25 och har inte träffat min bm ännu... Hon är så märklig och nu senaste är att jag berättade att vår dotter har vattkoppor då säger hon att hon inte vågar komma för hon vill inte riskera att få bältros!?
    Hon som jobbar inom sjukvården borde väl veta att man inte kan få bältros av barn som har vattkoppor, däremot så kan en person med aktiv bältros smitta barn med vattkoppor... *suck*
    Så jag har däremot ingen aning om hur stor eller liten min mage är... Har inte fått urinen kollad osv och just nu känner jag bara JAG SKITER I DET!!!!
    Ska i alla fall be specen kolla hb, bt, blodsocker och urin nästa gång jag är på mätning...
    Så, behövde ösa ur mig lite!
  • Schäfer
    Magd: jo...men jag tänker hela tiden att nu, nästa gång då kommer hon! Senaste budet är att hon ska komma den 17 dec - får se om hon gör det!?
    Men oavsett ska jag be dom kolla tryck, hb, socker och urin nästa vecka på specen...
  • Schäfer
    Lanie: härlig kurator du träffat!!! Hoppas hon kan hjälpa dig nu! Bråka med släktingar är alltid jobbigt och tar energi... Kram!

Magda: nope, inte jag... Varför undrar du?
  • Schäfer
    Niinis skrev 2010-12-05 11:00:16 följande:
    hej alla och trevlig andra advent!

hoppas det går framåt för alla er, tänker på er alla som har problem med graviditeter, läkare osv. hoppas det reder upp sig!

ska på första kollen sen cerklaget imorgon, är i v.16+0 då tiden går så saaaaaaaaakta. är sjukt nervös, tänk om allt ser dåligt ut???? har ont i ryggen och får vila hela tiden. tur att jag fick sjukresor dit och hem igen av min BM, vet ni förresten något om det blir billigare att resa med sjukresor om man gjort det för någon speciell summa, har för mig det?

kram på er alla! kämpa på!
    Håller tummarna för i morgon och kollen!!! Kan inget om sjukresor, vet bara att de finns
    Mår du bättre nu i övrigt? Tänker på läckaget med ryggmärgsvätskan?
  • Schäfer
    Lanie: jag levde som vanligt men skippade träningen och då är jag ändå en sån som är sängliggande sen efter cerklage
    Men när jag tänker efter så blev man ju lite nojig och tog det nog extra lugnt omedvetet. Men jag tog långa prommenader med hunden och städade och så hemma!
  • Schäfer

Har gått och blivit förkyld...ont i halsen, snorig och hosta. Och som vi alla vet rimmar ju hosta och cerklage inte så bra ihop Gråter 

Svar på tråden Cerclage?