-
-
Niinis: hur har det gått idag?
Har även funderat på dig och din dotter hur det har gått med amningen och då framför allt när du var inlagd efter operationen? Gick det bra? (har glömt att fråga)
-
Niinis: fy så jobbigt ni har det nu, prövningarnas tid.... Vet inte vad jag ska ge för råd!?
Kan i alla fall berätta att när jag gjorde mitt vul för att mäta tappen efter operationen (3 veckor efter) så syntes inte cerklaget på mig heller!
Det förklarade min läkare (du vet vem) att cervix kan vara väldigt svullen efter operationen ganska länge och då ser man inte alltid cerklaget. Men man ska känna det och det gjorde hon också när hon gjorde en undersökning på mig.
Glöm inte att cervix kan växa på sig också, det måste inte alltid vara så att den blir kortare och kortare!
Ni har verkligen en tuff tid framför Er och jag kan inte annat än försöka ge dig lite hopp! Man kan bara göra så gott man kan - glöm inte det! Kramar i massor
-
Så, tillbaka från undersökning och cervix var oförändrad
Tjoho!!! Inga tendenser till att vilja öppna mig vid tryck eller hostningar heller så det kändes bra eftersom jag är förkyld och för tillfället hostar mycket!
Som vanligt på KS så var det en elev med under undersökningen så läkaren frågade om han fick titta på bebis också - öh såklart han fick
Alltid lika kul och när det är en elev med blir de så noga och ska förklara allt för eleven vilket gör att jag och mannen får massa extra information
Vår skrutt växer normalt, beräknades väga 823 g och det var -2,4% så mer eller mindre på kurvan...
Fick sedan träffa en BM, som för övrigt skrattade när hon hörde vad min BM sagt om bältros och vattkoppor och varför hon inte vågade hem till oss
Allt ok med de "vanliga" proverna också. Skönt att slippa järntabletterna ett tag till!
Sedan skulle jag alltså träffa en läkare, vår vanliga var ledig så vi skulle få träffa en ny... Det visade sig vara en gamal klasskompis till mig - hur komiskt är inte det då
Blev att vi mest pratade gamla minnen 
Nä, nu ska jag vila lite... Alltid lika tröttsamt att vara på undersökningar! -
Härligt Magda - Hurra för oss
och våra tappar!!! Jag är alltid ok med elever - de är ju liksom framtidens läkare och måste få lära sig av våra gamla rävar till läkare
Magda kan tänka mig att dina undersökningar sprids ut mer och mer nu! Tänk vad långt du kommit utan cerklage!!!
Jag kollade min anteckningar från förra gången och sista mätningen gjorde jag i v.32+ sen gjordes en vaginal undersökning i v.34+ och sedan vart jag "utskriven" från specen
121 i Hb är absolut ok! Jag hade 125 idag utan järntabletter så hon tyckte inte att jag behövde börja med dem ännu eftersom jag lyckats hålla Hb uppe bra hittills utan järn och det tackar min mage för
Men jag äter folsyra, ett tips jag fick förra gången att hålla uppe Hb med... -
Folsyra behövs för nybildandet av hemaglobin. De som lider av anemi (utan att vara gravida) blir ibland ordinerade folsyra - en sj.syrra som tipsade omMagdaA skrev 2010-12-07 17:31:04 följande:Schäfer: håller folsyran Hb:t uppe? Visste jag inte... har ätit folsyra sen jag plussade och gör det fortfarande. kanske därför jag inte har så lågt hb då.
-
Tratt = funneling = börjat öppna sig inifrånTikTok skrev 2010-12-08 14:47:35 följande:Magda: Va innebär detta med trattbildning? Är det något som kan växa igen el den bara är som den är? -
Lanie: mitt är också satt med stygn. Här sätts det under slemhinnan som då kan bli irriterad och så sätter man några stygn för att se till att det inte "halkar" ner. Om man inte skulle vila efter detta skulle stygnen lätt kunna gå upp och slemhinnan behöver tid att läka också! Blöder gör man dessutom ett tag efteråt medans det läker...
Hoppas din kurator kan hjälpa dig ändå! Kram! -
TikTok: jag tror ju att jag känner det ibland (som knip/ilningar) men min läkare tror snarare på att det är nerver och eller foglossning som känns. Svårt att veta vad som är vad ibland...!?
Vilken vecka är du i nu? -
Men det är ju på dagen samma som mig!!!TikTok skrev 2010-12-09 09:35:02 följande:Vecka 26 el 25+4.
Vad lustigt!Ja precis. I förra graviditeten tog jag aldrig upp det utan tog det för givet att det var cerklaget, men nu tog jag upp det och då sa hon bara att hon inte trodde att det var cerklaget jag kände utan troligast är just nerv eller foglossning så nu tror jag mer på det och det känns också mindre skrämmandeMagdaA skrev 2010-12-09 09:42:52 följande:Jag trodde att jag kände av cerklaget ibland förra graviditeten, men nu är jag mer tveksam på vad jag kände, för jag har haft liknande "ilningar" den här graviditeten och jag har ju inget cerklage nu, så kanske är det som din läkare säger Schäfer, att det är enerver el foglossning som känns.