• Schäfer

Cerclage?

Det är ju inte meningen att skrämma någon med inlägg, tar det nog som att om man skriver så vill man veta!? Skriver av välvilja!!!
    Jag var också toknervös och kunde bara se katastrofer runt veckorna efter operationen till v.24 när det lättade!
    Klart ingen vill vara sängliggande om man inte behöver och ni ska såklart lyssna på Era läkare - ingen här i tråden har hela Er historia!
    Lycka till alla och förlåt om jag skrämmt någon!

• Schäfer

Vad glad jag blir för Din skull Lanie Skrattande Skönt att allt går bra och hoppas du får ordning på magen nu också! Kram!

• Schäfer

Har varit på undersökning idag och träffade en läkare som gjorde vul som jag inte alls gillade Obestämd Han tyckte inte alls att det fanns någon anledning att kolla cervix var annan vecka - utan tyckte om en månad. Aldrig att jag kommer gå med på det!!! Finns inte {#emotions_dlg.djavulsk}
    Pratade med barnmorskorna på specen sen (min läkare är sjuk nämligen) och dom förstod mig så de skulle se om de kunde få en annan läkare att skriva en remiss till om två veckor - tack o lov för förstående människor!

Hur som, allt såg bra ut och cervix var mer eller mindre oförändrad och ingen funneling Kändes så skönt då jag haft jätte mycket sammandragningar senaste veckan, vissa som gör ont och jag har knappt kunnat gå på toa utan att magen blir stenhård... Och detta TROTS en till två bricanyl om dagen senaste veckorna...  Var verkligen super nervös innan idag och nu känns det som en STOR sten släppt och jag hoppas kunna njuta lite av julen Tomte 
    Vi ska berätta för Ebba idag att hon ska bli storasyster Glad Får se hur hon reagerar!?

Lycka till idag Niinis - hoppas det går bra...eller det SKA gå bra!

• Schäfer
    Magda: nä, själva undersökningen var som vanligt. Har aldrig fått cervix mätt på annat sätt än vul. Har även läst mycket på nätet om de olika metoderna (i vetenskaps och medicin tidningar) och att just vul är det enda sättet som anses tillräckligt tillförlitligt så något annat skulle jag nog inte våga lita på!
    Det var hans inställning att jag inte behövde komma tillbaka förrens om 1 månad som jag inte gillade Demon 
    Jag kan INTE ligga här sängliggandes utan att få bekräftat att allt ser ok ut! Det skulle mitt psyke aldrig klara av - jag lever i 2 veckors perioder och bara för att han tyckte att allt såg så bra ut nu så är det inte en bekräftelse för mig att det gör det om 2 veckor. Ja ni vet ju hur fort det kan ändras...
    MIN läkare har förstått detta och jag är så rädd nu att hon inte ska komma tillbaka...de visste inte på specen hur länge hon skulle vara sjukskriven, men 2 veckor till en början så nu ligger mitt hopp i att de snälla BM på specen ska hitta en annan läkare som skriver en remiss så jag får komma om 2 veckor. Den läkaren måste ju i så fall gå emot den läkaren jag träffade idag och jag vet inte hur villiga läkare är att göra det!?
  • Schäfer
    MagdaA skrev 2010-12-22 14:33:48 följande:
    Schäfer: ah, OK, då är jag med. Jag förstår dig. Jag har ju gått på koll 1 gång/vecka å det har i vissa perioder varit nog lång tid att vänta. mycke eftersom jag inte har nått cerklage, har varit livrädd för att börja öppna mig utan att märka nått.

nu var jag på koll i fredags, ochs ka dit igen den 5/1, så det blir ett ganska långt hopp. men det har sett så bra ut + att jag kommit så långt nu att jag känner mig rätt så lugn.
    Ja du har ju kommit så långt nu så det måste verkligen kännas skönt!
    Niinis skrev 2010-12-22 18:58:27 följande:
    det gick jätte bra, tappen var 3,6 cm lång, och sluten!! cerkalget syntes bra också, sitter 1,5cm upp (ganska långt ner?) men allt såg bra ut. gjorde rutin ul samtidigt och det såg också bra ut, blev bakflyttad lite så v.17+5 idag. BF nångång 26 maj tror jag det var. känns konstigt, som att det verkligen är en till där inne i magen:) koll blir det var 3 vecka, och urinodling varannan.
    Hurra vad skönt!!!
  • Schäfer

God Jul alla fina Tomte hoppas det håller sig lugnt nu för oss alla över julhelgen!

• Schäfer
    SaraDK skrev 2010-12-23 12:29:40 följande:
    Hade varit skoj att veta hur långt alla har kommit i sina graviditeter...
    Själv är jag 22+4 idag. Var på vul för drygt 2 veckor sen o då var tappen 41 mm, helt sluten och cerklaget satt bra på plats.
    Mitt första delmål är 25 veckor och det börjar ju närma sig.
    Har fått reda på att det är en liten tös som är på tillväxt...

God Jul till er allesammans!
    Härligt att det går bra! Jag är 27+4 idag och första målet är 28+0 så närmar mig Grattis till en tjej, spännande
    God Jul önskar jag dig också Tomte
    Lanie skrev 2010-12-23 12:44:23 följande:
    själv var jag inne en sväng på sjukhuset nu på fm, enda sen op har jag haft svårt o sitta o stå o när jag varit på toa har jag haft ett tryck neråt o imorse när jag var på toa fick jag nog o ringde.. verkar som om jag fått en infektion, läkaren tyckte det såg väldigt rörigt ut o jag var svullen o tappen var lättblödande. det brukar inte göra ont o göra gynundersökning, men idag var det obehagligt... men tappen var stängd, tre cm o cerklaget satt där det skulle o bebis mådde bra så nu har jag fått antibiotika för säkerhetsskull, fick även utskrivet lite grejer så jag ska få fart på magen också.
    Vad jobbigt och vilken tur att du åkte in så du kunde få antibiotika - inte kul med en infektion som får fäste...
    Min tapp var svullen i 3 veckor efter insättandet och då även lättblödande så det är nog inte helt ovanligt att det är så! Var ju inte så länge sen du fick cerklaget!
    Kram och sköt om dig nu!
  • Schäfer
    MagdaA skrev 2010-12-23 14:12:57 följande:
    jag är i vecka 31+5 idag. känns läskigt underbart!
    32+0 är mitt andra mål - då är lungorna klara (och jag får troligtvis börja röra på mig)!!! Tänk att du är där om ett par dagar!? Hejja Dig!!!
    Lanie skrev 2010-12-23 13:50:24 följande:
    tack schäfer för att du lugnar mig ännu lite mer.. läkaren ville inte säga att det var en infektion, bara att det såg lite sisådär ut, men hon tyckte ändå det var bättre att sätta in antibiotikan nu så vi inte riskerar en svår infektion som kanske gör att cerklaget måste tas bort...o jag börjar o bli mer o mer bekväm med sjukhuset nu när jag inte har ngt med min läkare o göra.. undersköterskan som svarade när jag ringde imorse tog verkligen min oro på allvar, det var nästan så hon var mer orolig än jag, hade jag velat hade jag kunnat få en tid direkt då vid fem, men jag sa att vi kunde ta det lite senare då jag ville sova en stund till :) kram tillbaka!
    Skönt med förstående människor Det är du värd efter allt!!! Kram
  • Schäfer

Hej på Er, hoppas ni haft en skön julhelg med allt som hör till...

Tänkte höra om någon haft hjärtklappning? Har haft det sen i fredagskväll och det är jätte obehagligt

• Schäfer
    Magda: jag har faktiskt inte tagit några bricanyler denna helgen (alltid nått), men hjärtklappning fom hell   Är visserligen förkyld också, men får man hjärtklapping av det?

Niinis: åh känner igen mig...värsta veckorna Kämpa på tjejen!!! Kram
Svar på tråden Cerclage?