SaraDK skrev 2010-12-23 12:29:40 följande:
Hade varit skoj att veta hur långt alla har kommit i sina graviditeter...
Själv är jag 22+4 idag. Var på vul för drygt 2 veckor sen o då var tappen 41 mm, helt sluten och cerklaget satt bra på plats.
Mitt första delmål är 25 veckor och det börjar ju närma sig.
Har fått reda på att det är en liten tös som är på tillväxt...
God Jul till er allesammans!
Härligt att det går bra! Jag är 27+4 idag och första målet är 28+0 så närmar mig

Grattis till en tjej, spännande
God Jul önskar jag dig också

Lanie skrev 2010-12-23 12:44:23 följande:
själv var jag inne en sväng på sjukhuset nu på fm, enda sen op har jag haft svårt o sitta o stå o när jag varit på toa har jag haft ett tryck neråt o imorse när jag var på toa fick jag nog o ringde.. verkar som om jag fått en infektion, läkaren tyckte det såg väldigt rörigt ut o jag var svullen o tappen var lättblödande. det brukar inte göra ont o göra gynundersökning, men idag var det obehagligt... men tappen var stängd, tre cm o cerklaget satt där det skulle o bebis mådde bra så nu har jag fått antibiotika för säkerhetsskull, fick även utskrivet lite grejer så jag ska få fart på magen också.
Vad jobbigt och vilken tur att du åkte in så du kunde få antibiotika - inte kul med en infektion som får fäste...
Min tapp var svullen i 3 veckor efter insättandet och då även lättblödande så det är nog inte helt ovanligt att det är så! Var ju inte så länge sen du fick cerklaget!
Kram och sköt om dig nu!