• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Trassel
    Vixan, ja fostret somnar också av narkosen men jag tror inte att fostret tar skada av narkos utan man väljer nog bara att undvika det pga av de vanliga riskerna det finns med att bli sövd.
    Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • MagdaA
    Niinis: grattis!!! stora killen, skönt att allt gick så bra och härligt att du låter så nöjd och positiv! Krama nu familjen ordentligt!!!
    Ebba, Alexander, Matteus. Älskade barn!
  • Liisa
    Niinis skrev 2011-04-16 00:14:09 följande:

den 11 april kl 10.04 tittade vår lilla prins ut, född v.33+3, 2130g och 45cm, skrek direkt när han kom ut Skrattande hade cpap 2 dagar, nu bara sond och övervak, allt är bra med honom. Själv fick jag mitt snitt, blev akut visserligen men är SÅ NÖJD med den förlossningen, superbra gick allt!! Fick värkar kvällen innan, åkte in med ambulans, de stoppade värkarna över natten med sen var jag öppen 3 cm dagen efter och cerklaget hade inte ens klippts så det blev akutsnitt, samt cerklage borttagning efter snittet. är super glad och lilla killen ska heta Julian! vi blir kvar på sjukhuset ett tag men jag återkommer! kämpa på kära vänner med graviditerna, plötsligt är man där med ett barn, vare sig man tror det eller ej Glad

Stort grattis till lillkillen!! Skönt att höra att det blev en bra upplevelse av förlossningen o så....
    (A & R 9/7-06) Linus 24/4-07, Theo 6/2-09, BF Juni 2011
  • Liisa
    Niinis skrev 2011-04-18 00:52:40 följande:
    här är min lilla prins! 6 dagar gammal!
    ">

" target="_blank">

Men sicken liten sötnos ni har fått....
    (A & R 9/7-06) Linus 24/4-07, Theo 6/2-09, BF Juni 2011
  • SaraDK
    Niinis skrev 2011-04-18 00:52:40 följande:
    här är min lilla prins! 6 dagar gammal!
    ">

" target="_blank">

Stort GRATTIS till din lille sötnos!!! Ett riktigt charmtroll...
  • SaraDK

Då var man i v. 40 (39+1) och har klarat mig 1½ vecka utan cerklage... Första gången på 3 graviditeter som man önskar att det sätter igång snart.
    Kroppen börjar strejka eftersom jag gått upp 22 kg och har massa vätska i benen. Hade varit mysigt att kunna gå ut i vårvädret med en bebis, för nu gör det för ont att röra sig...

Vad skönt att det verkar gå vägen för de flesta här!!!

• SaraDK
    SaraDK skrev 2011-04-18 12:01:12 följande:
    Då var man i v. 40 (39+1) och har klarat mig 1½ vecka utan cerklage... Första gången på 3 graviditeter som man önskar att det sätter igång snart.
    Kroppen börjar strejka eftersom jag gått upp 22 kg och har massa vätska i benen. Hade varit mysigt att kunna gå ut i vårvädret med en bebis, för nu gör det för ont att röra sig...

Vad skönt att det verkar gå vägen för de flesta här!!!
    Klarat mig 4½ vecka utan cerklage, ska det ju vara...