FruHellström skrev 2011-04-18 16:26:00 följande:
Ansluter till tråden :)
Har idag hos läkaren fått info om att ett cerklage kommer sättas in under nästa vecka då min tapp var för kort. Sen blev jag oxå sjukskriven en månad till att börja med, men kommer vara det resten av graviditeten. Känns både bra o inte bra. Bra för att man kan ta det lungt och bara göra lite som man vill på dagarna, och man hinner förbereda för bebis ankomst här hemma. Och framförallt att sonen får sommarlov
Kommer säkert sakna mkt av det sociala som ett jobb ger, men man får hoppas folk har tid o träffas nångång på dagarna ibland iaf :)
Hursomhaver, jag började skriva en anonym tråd i förmiddags just för jag var så nervös inför undersökningen, men den gick bra o jag fick se lilltrollet i magen och fick även några bilder med mig hem . Blev rekommenderad denna tråd av Thalis, så jag antar det är denna hon menade
Så nu har jag ju 1000 frågor o lite till, gör det ont att sätta, man blir visst sövd iaf...
Kan man ha sex sen?
När tar de ut cerklaget, om man inte hinner innan förlossningen startar, blir det snitt?
Blir superglad om nån orkar ta sig lite tid o berätta lite, även fast det säkert är gjort tidigare i tråden.
Ha en underbar dag//Fru Hellström
Välkommen hit! Jag ska också få mitt cerklage nästa vecka. Vilken vecka är du i?
Ont att sätta: Jag kände inget när jag fick det men man kan ha typ mensvärkar.
Om man blir sövd: Jag ska bli sövd och blev det förra gången men en del får ryggbeövning.
Sex ska man undvika då orgasmer framkallar sammandragning vilket man inte vill när man har cerklage.
På mig klippte de cerklaget när förlossningen satt igång alldeles för tidigt.