Lanie skrev 2011-05-03 19:21:23 följande:
fruhellström: jag har nog provat allt man kan prova, kiwi, ananas, linfrö,dricka mkt, lactulos, movicol, paraffinemulsion.. you name it. lactulos klarar inte min mage av o hantera, movicol har funkat sådär. när jag låg inlagd så åt jag linfrö på filen o fick paraffinemulsion, det funkade finfint så nu när jag kommit hem så har jag fortsatt med det, men jag märker att jag äter ju helt annorlunda hemma än på sjukhuset. på sjukhuset får man ju väldigt snäll mat, inte alltför fett, inte alltför kryddat, bra blandning av kött, kolhydrater o frukt o grönt o jag åt nästan inget godis alls. o man åt regelbundet. hemma är det ju helt annat, mer onyttig mat, mindre frukt o grönt, mer godis, mer oregelbundenhet. dessutom har jag slarvat lite med paraffinet. jag rör på mig mer nu o jag trodde i min enfald att det skulle få igång mina tarmar, men icke, så nu håller jag på o försöker o återställa ordningen. har haft mindre ont i magen idag, har inte mått illa, så kanske håller det på o bli bättre igen. paraffinet är snart slut, så måste till apoteket o det är vansinnigt dyrt o köpa, så det tar emot, men jag märker ju att jag behöver det.
du ska nog se att aptiten kommer tillbaka o som du säger, bebis får ju sitt, tar ju av dig, så när reserverna är slut så kommer du o börja äta igen.
härligt att du blev nöjd med köpet! vår vagn är lite solblekt på solskyddet, men i övrigt är vår vagn i fint skick.. är ju en sån vagn jag ville ha, både ligg o sittdel o ganska bastant.. har lite svårt för de där cityvagnarna.. men så är jag ju inte så mkt på stan utan kommer ju mest o vara ute i naturen o gå på grusiga vägar så vagnen passar mitt ändamål
Oj, vilken otur du haft med magen, hoppas verkligen den blir bättre, jag hoppas jag klarar mig på Lactulose iaf.
Får tvinga i mig smörgås o te på morgonen, sen kansek det blir ngn macka på dagen, sen som sagt inget förrän middag, och petar mest i maten. Känns konstigt då jag brukar vara en hejare på o äta :/ Men det kommer som du säger, säkert igång snart :)
Jag gillar inte heller cityvagnarna, vi bor i en håla med grusvägar med så en bastant rejäl vagn va vad vi ville ha, sen att den är militärgrön gillar jag mest