vixan skrev 2011-05-08 10:40:46 följande:
Tack Laine! Känner mig inte bajsig men som att jag är svullen. Det är kanske inte så konstigt då det faktiskt växer ett liv i magen. När jag fick tvilling ett på toaletten så hade jag mensvärkar och sen behövde jag gå på toa så känner jag inte. Har inte ont eller spänningar. Tror att jag bara är så himla nervös. Vill inte åka in i onödan till någon läkare som ska in och pilla. Är ju inte bra att rota för mycket.
känner du så, att det inte känns tungt så är det nog bara lite växtvärk. jag kommer ofta på mig själv att noja så fort det känns lite konstigt i magen, men sen är det ju inte konstigt att det känns, som du säger, det växer ju någon där inne! hoppas du känt dig okej under dagen! nä, det där är svår balansgång om man ska kolla eller inte. jag har ju gjort väldigt många kontroller, kanske därför jag haft så mkt infektioner också
fruhellström: gott o höra att du faktiskt inte känner alltför mkt, skönt på ngt vis att kunna göra lite o det gör ju inte så mkt om man rör på sig mer ngn dag om man inte får ont.. gott med smörgåstårta!
själv har jag en liten kluven dag. det har varit underbart väder idag, vi har varit o shoppat o när vi kom hem fikade vi ute i trädgården o planterade jordgubbsplantor. men idag är det också exakt ett år sen jag kom in akut till förlossningen o var öppen fyra cm o läkarna sa att jag skulle föda när som helst. det hade varit en kall o regnig dag o jag bakade bullar o efter bullbaket fick jag ont o jag la mig i sängen o skulle vila, men istället för att värken minskade blev den värre o värre tills jag började blöda o hinnblåsan buktade ut. för exakt år sen förändrades våra liv för alltid...