• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • FruHellström

Lycka till vixan.
    Lanie, nej, inte förrän om ngn månad, fortsätter liggläge framför dålig tv... Foten i munnen 

• Lanie
    FruHellström skrev 2011-05-03 11:45:22 följande:
    Lycka till vixan.
    Lanie, nej, inte förrän om ngn månad, fortsätter liggläge framför dålig tv... Foten i munnen 
    aha, okej, måste ha blandat ihop dig med ngn annan.. :)

dålig tv kan jag verkligen hålla med om.. jag försöker o avsluta en filt jag började o sticka på för en månad sen, snart klar!
  • FruHellström

Härligt Lanie, önskar jag kunde sticka, lr ha engagemang o lära mig, sy kan jag, men sitta är väl knappast läge för nu :)

Vi köpte vagn idag... lite tidigt kanske, men har letat efter en grön kronan, o så sprang vi på en på blocket som mannen har hämtat idag, va sitt/liggdel, o så åkpåse, skötväska, mjuklift så vi gjorde ett klipp enl sambon, den va som ny  
    Bara 25 veckor kvar... hmm 

• MiScHoOo
    vixan skrev 2011-05-03 09:28:30 följande:
    Vad är egentligen skillnad på cerklagen? Är det att det abdominella sätt högre upp eller? Hur högt sitter det i såfall. Mitt sitter väldigt högt men det är ett vanligt eller satt iallfall hoppas ju på att det sitter kvar där han satt det.
    ja min sitter högre och min vanliga cerklage satt så högt upp det bara gick´, men tyvärr så sprack min vanliga cerklage.
  • MiScHoOo
    vixan skrev 2011-05-03 10:07:53 följande:
    Klockan 14 blir det gynstolen för att kolla trådarna och tappen.

jag tänker på er, lycka till, det kommer säkert gå bra
  • Lanie

fruhellström: stickade mkt när jag var yngre, så tog upp den sysselsättningen igen när jag låg inlagd, men hade ju glömt bort mkt hur man gör, men tur att internet finns för det finns ju massa videor upplagda på youtube om hur man kommer igång så om du skulle vilja testa på det iaf utan för stor ansträngning kan man ju alltid kolla där..

härligt o läskigt med vagn på samma gång! men hittar man det man vill ha så ska man ju slå till tycker jag. vi köpte ju vagn när vi väntade wilton så den var ju redan inköpt, men har nu fått låna en vagga, köpte en spjälsäng härom dagen, igår beställde jag en skötväska, har sett ut vad för skötbord jag vill ha o ha fått lite kläder av vänner så mer o mer bebisgrejer gör entre... läskigt.. men ack så mysigt med!

• FruHellström

Lanie, ja just det, tror jag läst det förut, blir lite snurrigt bland allt folk på nätet ibland YT är bra, finns allt där ju!

Det är med blandad förtjusning man handlar, men känns fantastiskt bra. För det ska gå bra för oss! Jag har kvar kläder från sonen, visserligen är de från 02-03 men det är mkt fint och neutralt som går att använda fortfarande :)
    Men nu blir det nog inget handlande på ett tag, många av våra vänner har smått nu så det blir nog att låna när det närmar sig på riktigt. Vilket skötbord ska du ha? jag har ett brio vegga (tror jag det hette) hos exet, men nu kommer jag få ha skötbordet i hallen utanför toan så det kanske ser skumt ut med ett plåtbord som hänger från väggen, får lusläsa blocket sen efter ngt fint golvskötbord Som du säger, läskigt, men mysigt o planera...

• Lanie

fruhellström: vi kommer o köpa ett skötbord från ikea, med skåp o sen lägger man skötbordsdelen över skåpet som man bara kan ta bort sen när man inte längre använder skötbordet. vi skulle ändå köp ett skåp till badrummet då vi inte har något alls man kan lägga saker i så nu får vi ju två saker i ett.. o eftersom vi ska använda skåpet sen också så köper vi det nytt...

• vixan

Hej alla!

Hemkommen från farbror doktorn. Det såg fint ut och inte svullet och dant. Tråden satt på plats 35mm upp min tapp var 56mm lång och sluten. Inre livmodermunnen var sluten. Kändes bra!!

Man får passa på att handla det man snubblar över annars ångrar man sig. Själv har jag det jag behöver har inte sålt eller slängt något. En skötväska skulle jag kunna tänka mig att köpa. Har emmaljungas mjuka väska vill ha en med fack och ordning.  

• ISSEN

Hej allihop! Skönt att alla verkar må bra! Själv är jag en aning nervös, är i v 25+3 och på torsdag ska jag få sprutorna för lilla Flisans lungor, min läkare har vrit väldigt osäker på om och när hon ska ge mig dem men ringde idag och sa att hon pratat med neoläkarna och spec på solna och nu har de bestämt att jag ska ha de nu! Känns inte bra om jag ska vara ärlig... känns som de tror att jag ska föda vilken dag som helst!! FYfan för den här ständiga oron!! Jag vill så hemskt gärna komma till v 30 åtminstonde ju!! och v 26 närmar sig med stormsteg (min son föddes 26+2) så det gör mig sjukligt nervös! Jag har ju trots allt bara 19mm tapp, dock helt stängd (i torsdags) men man vet ju aldrig, sammandragningarna finns där men är rätt få kanske 4 om dagen så adalatet verkar göra sitt men nu när jag oroar mig kanske de blir fler?? Jag är livrädd just nu!!!!