• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Nenne

Min läkare sa till mig igår att de störta risken är runt v20-22 om man öppnar sig pga av cervixinsufficiens. Så efter v 24 är den största risken borta sa han. Själv går jag in i v 25 (24+0) idag. vilket är skönt samt att allt såg bra ut igår på kollen. tappen var mellan 38mm till 41mm och så har den varit hela graviditeten hittills. som längst var den 47mm. Men som sagt de beror ju på hur läkarna mäter och hur mkt de trycker å allt. Är de ingen som går i göteborg??

• ISSEN

Idag är jag i v 26+0 och oron har satt igång.... Inbillar mig både det ena o d andra och har idag haft som mensvärk och ökade flygningar så de på förlossningen tyckte jag ska komma in för en koll. Håll tummarna för att allt set bra ut och att jag lungt län få komma hem med min mage igen! Är livrädd..

• Lanie
    ISSEN skrev 2011-05-07 14:33:45 följande:
    Idag är jag i v 26+0 och oron har satt igång.... Inbillar mig både det ena o d andra och har idag haft som mensvärk och ökade flygningar så de på förlossningen tyckte jag ska komma in för en koll. Håll tummarna för att allt set bra ut och att jag lungt län få komma hem med min mage igen! Är livrädd..
    jag håller tummarna! uppdatera sen hur det gått! jag hade också ökade flytningar runt den tiden, trodde att jag hade börjat o läcka fostervatten, men det var bara ökade flytningar, hoppas det är detsamma för dig!
  • ISSEN

Blir inlagd :( ser it so att jag håller på att öppna mig, och har funeling trodde de! Läkarna är väldigt diffusa men nu får jag endast ligga ner, Tom när jag ska kissa känns piss allting :(

• MiScHoOo
    ISSEN skrev 2011-05-07 18:42:46 följande:
    Blir inlagd :( ser it so att jag håller på att öppna mig, och har funeling trodde de! Läkarna är väldigt diffusa men nu får jag endast ligga ner, Tom när jag ska kissa känns piss allting :(
    ooh kära vän. Nu håller jag alla tummar och tår. Skickar dig en stor kram och önskar att det lugnar ner sig och att du kommer att stänga dig också och att busungen stannar minst 10veckor till. Jag tänker på er
  • Lanie

issen: men fy att det skulle gå så! men se det som så att du är på ett ställe där de har koll på dig! men förstår att det känns segt.. var ju inte länge sen jag var där själv.. men segt att inte ens få gå upp o kissa.. du får berätta mer när du fått veta mer från läkarna.. har de sagt ngt om varför du börjat o öppna dig?

kram på dig!

• Trassel

ISSEN, men oj! Hemskt tråkigt att bli inlagd och ligga ner men ta en dag i taget nu! De har koll på dej och 26+0 är inte fy skam ändå! Håller tummarna!!!

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • FruHellström

Håller tummarna för dig Issen, som de andra säger, dom har ju koll på dig där, Håller alla tummar OCH tår!!

• snalmums

Issen jag håller alla tummar och tår för er. Hoppas det ska gå bra. Själv har jag jobbigt med mitt missade känns skumt och känner ibland en konstig känsla i själva urinröret när jag kissar. Någon som har liknande? Är orolig nu att något är fel ska på kontroll imorgon kanske kan vänta tills dess?!

bf 3 september
  • vixan
    ISSEN skrev 2011-05-07 18:42:46 följande:
    Nej vad tråkigt!! Inte kul att behöva bli inlagd men som Laine skrev du är i goda händer.

Själv vakna jag av världens ångest i natt då det kändes konstigt i magen. Min läkare sa att jag skulle söka om jag kände ett tryck neråt. Är det någon som kan beskriva hur det känns. Vet i nte om det var det jag kände igår natt.