Lanie skrev 2011-05-01 10:29:27 följande:
du får tänka att du är ju ändå uppe när du ska på toa, eller äta ngt, eller klä på dig eller duscha. jag har ju rört mig ganska mkt inom husets väggar, lagat mat, slängt in en tvätt i maskinen om jag ändå varit uppe för jag behövt gå på toa.. gör man såna saker så rör man ju på sig.. men jag aktade mig för att gå upp bara för att göra ngt som jag kunde vänta med när jag väl var tvungen att gå upp.. sen har jag undvikit att gå utanför dörren, var bara ute när jag skulle till kuratorn, läkaren eller bm... kanske någon enstaka gång om jag åkte hem till någon kompis men då såg jag till att när jag väl var hos kompisen att jag hade möjligheter att ligga ner.
man kan ju tycka det är konstigt att läkarna säger till dig o vara uppe mer med en så kort tapp.. sen å andra sidan kan ju din tapp vara tillräckligt stark ändå, längden är ju inte avgörande..
tack.. o jag beklagar er förlust också.. hur förlorade ni henne? var det pga försvagad livmoderhals?
jo, jag tyckter också det är lite konstigt men dom vill väl se att jag kan röra mig lite OM jag nu ska få åka hem och kunna klara vissa saker så som att duscha,gå på toa, ta ngt att äta... jag kommer inte ta mig utanför dörrarna eller tvätta eller något nu första tiden. kommer ta det väldigt lugnt och bara lyssna till mig själv. jag är hellre överförsiktig än bara lagom försiktig. kommer få gå på besök på spec mvc varje vecka där man kollar har kontroll nu på tisdag.
plötsligt en morgon vaknade jag med magont och visste inte då att jag hade sammandragningar, visste inte hur det skulle kännas då när jag reste mig upp och skulle gå på toa så kom allt vatten och massor med blod, sen var det bara att åka ambulansen in och efter några dagar kom hon ut. läkarna säger att jag var stängd när jag kom in och hade inte alls någon påverkan på livmoderhalsen, så man vet inte varför det blev som det blev. hade heller ingen infektion i kroppen då som skulle påverkat det.