Lanie skrev 2011-05-12 18:51:50 följande:
okej, men pratade ni inte med läkaren efter att din son fötts? ngn typ av uppföljning? pratat igenom vad som hände o vad man ev ska kunna göra i nästa graviditet? min förlossningsläkare stod ju o pratade om nästa graviditet redan innan Wilton var född... så när jag var på efterkontroll pratade vi om hur vi skulle hantera framtida graviditet så jag visste redan då att jag skulle få cerklage när jag väl blev gravid igen...
Jo ca 7-8 veckor efter sonens födsel, (väldigt dumt egentligen, dom borde väntat längre)
Iomed allt kring sonen hände JUST DÅ, så har jag ingen aning om vad som sas.
Det ända jag minns är att jag pratade med en kvinna, och dom inte hade någon aning om vad som egentligen hände, och att jag hade höga vita blodkroppar, därav att dom trodde på infektion, men visade sig senare bero på kortisonet, (eller nån annan medicin)
Jag minns ingenting alls om framtidiga graviditeter, och med tanke på att det inte är samma pappa, känner jag mig inte så sugen på att fråga honom om han minns något heller.
Lanie skrev 2011-05-12 18:47:01 följande:
oj vilken resa ni har varit med om! men jag är ändå glad över att han mår bra idag
känner igen känslan. när vi låg på förlossningen så envisades de hela tiden med o säga hej mamma, hej pappa när de kom in i rummet. ni ska bli föräldrar när som helst! men jag skulle ju inte föda förrän 16 veckor senare! o sen när vi åkte hem ett dygn senare, utan bebis, utan mage.. just det var nog bland det svåraste för mig att greppa. jag har nog än idag inte riktigt fattat, för det går liksom inte o föreställa sig, även om man varit med om det.
kan ju ändå vara skönt o ha filmerna, även om ni aldrig kollar på dem. vi filmade wiltons begravning, men vi har inte kollat på den, men det är iaf skönt o ha den, ifall man någon gång skulle orka...
Mig envisades dom påminna mig om min förbnnade student istället, (åkte in den 4/6, skulle tagit studenten den 5/6, och sonen är född 6/6)
Som om jag inte tyckte det var jobbigt nog att missa studenten, och dessutom veta att mitt barn KOMMER att födas inom 2 veckor, ingen tvekan om saken, och veta att risken finns att bebisen inte ens överlever förlossningen.
Då ska alla tycka så synd om mig för jag missar studenten, och påminna mig om att inte tänka på det, när varje undersköterska, barnmorska, sköterska läkare och barnläkare påminner mig stup i kvarten!? Vet att tankarna var på rätt ställe men fy vad jobbigt det var.
Usch jag förstår att det måste varit jobbigt, jag plågades när jag fick ligga på BB som alla andra nyblivna mammor, som stirrar på en och funderar på vad man gör där. Och där fick jag ligga över helgen. Många föräldrar hinner titta på en med en blick som att vi skulle lämnat vårat barn inne i rummet och gått därifrån.
Jo av den anledningen bad jag om att få dom, och jag skulle så gärna vilja titta på dom, men jag klarar inte ens av att titta på "påhittade" historier om barn som föds förtidigt på tv. Sist jag såg det satt jag inne på toaletten och tokgrät. För en vecka sedan.
Det är ett riktigt trauma ni varit med om, jag förstår om du inte greppat det än, egentligen, hur kan man greppa att förlora sitt barn?
Det är aldrig acceptabelt, man måste gå vidare, men man behöver aldrig tycka att det är okej, för ingen borde nånsin behöva gå igenom det.