Lanie skrev 2011-05-16 12:39:02 följande:
snalmums: härligt o höra att allt såg fint ut o att läkaren är positiv o att du lyssnade på din egen kropp om att ta det lugnt o inte gick blint efter vad läkaren hade sagt till dig..
fruhellström: skulle också vilja gå på marknad.. sambon brukar sucka lite åt mig också när vi går o jag hela tiden får säga till honom att sakta ner.. men hans suck är mer av kärleksfullt uttryck. han förstår att jag har svårare o röra på mig nu, han ser ju att jag blivit större.
har också kommit hem från läkaren nu. Bebis skattas att väga drygt 2,7 kg. Dock hade läkaren svårt o hitta tappen, vilket tydligen är ett tecken på att tappen har förkortats. hon fick den iaf till 17 mm, så även om jag gjort ganska mkt den senaste tiden så har den ju inte blivit så mkt kortare. cerklaget satt iaf bra. Är nu planerad att ta bort cerklaget 31 maj.. får sikta in mig på att komma dit.. jag börjar o känna mig väldigt nervös nu faktiskt. inte så mkt inför förlossningen, utan allt som kommer efter förlossningen.. hur ska vi klara av o ta hand om en bebis liksom? :)
Oj, vilken bamsing

Snart dags ju! Det är supernervöst här med, va hos några vänner igår på middag. Och de har en 1årig tös, det är ju nästan som en bebis oxå, hon tultade runt där man blir ju alldeles varm i hjärtat, så söt att man svimmar o längtar ännu mer!!! Samtidigt, vilket passande hela tiden, hahah!
Nu måste jag göra mig i ordning, ska med sonen o exet till sjukhuset, hoppas han med är lite förstående mot att jag inte är så snabb, fantastiskt skönt att det aldrig har varit ngt större strul mellan oss o att vi i stort sett är som vilka vänner som helst!