Lanie skrev 2011-05-12 19:17:40 följande:
niini: nä, man fattar nog aldrig helt, men det är nog inte meningen att man ska det heller, för man överlever nog inte om man skulle förstå allt till hundra procent. det är ju ett trauma det ni också gick igenom, även om er son överlevde, men ni har fått kämpa ni också. Wiltons ettårsdag var ju i måndags, så det väcker ju en massa känslor, när man ser tillbaka vart man befann sig för ett år sen. jag var totalt okontaktbar då för omvärlden o idag ett år senare, är jag gravid igen o allt är så annorlunda... jättekonstigt
Jadu, sonens 1 års dag kommer jag ihåg, eller dagen innan var det, 5 juni 2009, oj, är det 2 år sen.. tänk vad tiden går.
Aron låg och sov i sin säng i vårt rum, pappan var inte hemma, och jag satt inne i sonens dåvarande rum, i ett hörn, och bara grät, jag kunde inte sluta, hur mycket jag än försökte, det gick inte.
Allting kommer över mig då, och jag bröt ihop totalt, funderade på att väcka sonen, bara för att få kramas med honom, men kunde jag ju inte heller, han behövde sin sömn.
För ett par månader sen började jag äntligen känna mig okej, slutade grubbla och skuldbelägga mig själv. Det tog mig alltså ca 2½ år att "komma över".
Så javisst, vi har vårat eget trauma vi med.
Alla har sin historia, och jag hoppas innerligt att vi alla slipper fler prematurer, för det tar hårt, även om de överlever.
När är du beräknad Lanie?