vixan skrev 2011-05-14 11:37:55 följande:
Jag tror jag måste sluta lyssna på min kropp. Om jag har en fis på tvären så kommer ångesten och den är obehaglig. Vaknade inatt igen med ångest och så kändes det som att jag hade värkar men efter att ha känt efter en stund var det bara magknip. Gick ner och värmde vetekudden i micro och la den på magen. Somnade om med em mycket lugnare mage.
Har lite molande värk vilket jag inte haft innan. Är det ok att ha det? Hade det innan cerklaget sattes. Är nu i vecka 16+0 kanske så att livmodern växer. Förra gravidieteten började allt strul i v16.
Hur känner ni andra i era magar?
Vetekudde, är det skönt? har funderat på det men varit skeptisk...
Mig veteligen så har man ju en molande värk/växtvärk när man är gravid, jag har ett minne av vad min bm sa när jag väntade sonen, "Det GÖR ONT att vara gravid! Hennes ord ekar nu så fort det molar o bökas i magen. Och det stämmer ju, det är ett litet pyre som växer inuti oss, o växer det gör det ju ont. jag inbilalr mig det, om man minns växtvärken när man började växa som liten, jag tror iaf att det är så. Känns logiskt. Är man orolig (såklart jag med blir det ibland) så ska man ringa o be o få prata med ngn kunnig. =)
Nu har det gått 2½ vecka sen jag satte mitt cerklage o det känns lugnt i magen faktiskt, dock tar jag det fortf. väldigt lugnt o ligger mkt o kommer göra tills återbesöket den 24e. Faktiskt, imorse hade vi lite mys jag o sambon, väldigt försiktigt såklart, men det kändes riktigt bra!

blev tom en repris

Va jätterädd att få ont men det känns helt ok, inga konstigheter alls, Jag hoppas det håller i sig så man kan mysa lite iaf resterande 4-5månaderna, sen kommer man ju inte ha tid lr lust antagligen, heheh!!
Nu ska jag väcka sambon, förstår inte hur han kan va så trött

Men veden ska staplas o gräset klippas, önskar man kunde göra det själv, bra motion ju, men men...
Ha en underbar dag!!