snalmums skrev 2011-05-13 14:47:12 följande:
okej, jag går nu på kontroller varje vecka. får se om det blir så hela graviditeten ut eller vad som händer? fast samtidigt är det skönt att få den kollen, då man kan få bekräftat att allt är bra och cerclaget sitter som det ska och tappen inte blir mer påverkad av det lilla som är kvar nu. kanske det är lite annorlunda nu när dom satt in ett akut cerclage med uppföljning eller så.
vad härligt att bo på öland, ha havet nära sig och allt. själv är jag uppvuxen i skåne (malmö) men flyttade till örebro för några år sedan. saknar havet något fruktansvärt! vi tänkte ju åka neråt till min familj nu denna helgen men ja det får vänta, jag åker ingenstans i detta tillstånd och läkarna rek mig att inte åka heller.
tror alla läkare har olika synsätt på hur ofta de kollar.. jag tycker det har varit lagom med en gång varannan vecka, men klart är att sista dagarna innan kontroll varit lite nervösa om man har rört på sig för mkt eller så.
ja det är härligt o bo här. är uppvuxen på öland, men har bott i kalmar i många år, men jag o sambon köpte hus på öland så har bott här i fem månader nu.. tre hundra meter ner till vattnet, raka vägen.. jag flyttade till växjö efter gymnasiet, men bodde där knappt ett år, stod inte ut med att bo i inlandet.. kommer nog alltid o bo vid kusten. nä, det är nog bäst att stanna hemma, iaf några veckor till, sen kanske ni kan åka ner..