Lanie skrev 2011-05-12 19:28:01 följande:
nä, det är sant.. det är ändå bra att vi på ngt vis reagerar olika.. jag blev ju helt apatiskt efter att Wilton dött, men min sambo blev tvärtom, han gjorde saker han aldrig brukade o göra frivilligt, städa, laga mat, tvätta.. han höll igång o fixade med allt så hemmet inte förföll.. jag sket i vilket.. han hanterade förlusten genom att gå vidare, se framåt.
o så har det varit den här graviditeten också.. han har försökt o se framåt.. visst har han varit mer försiktig, han har inte velat köpa hem några nya bebissaker för tidigt. det är inte förrän nu de senaste veckorna som vi börjat o köpa saker till bebis...
jag är väl mest rädd att han inte bearbetat förlusten av wilton o att den liksom kommer när den här bebisen kommer.. är så rädd att han ska bli deprimerad eller så, han är ju inte den pratsamma typen direkt.
tråkigt att er relation inte höll, men separationen kanske inte hade ngt o göra med den resan ni varit med om?
är det här din nya mans första barn?
Det brukar nog kunna bli så, speciellt när det är prematurfödsel också, att kvinnan tar hårdare på det, då hon burit barnet/barnen och kännt sparkar o allt liknande, det blir ju en snabbare kärlek för mamman som bär barnet, än för de runt om. Sen är det ju självklart olika för olika människor.
Förhoppningsivs går det bra med nya bebisen, och inga problem tillstöter där, men det gör det nog inte.
Det värsta med vissa män är ju att de inte är så värst pratglada, då är det ju svårt att veta vad som händer inne i deras huvuden tyvärr.
Resan hade nog lite med saken och göra, men det var även en "gravid-på-direkten" histortia till att börja med också, och inte planerat, jag var 18 år när sonen föddes, och han var 20, tanken att göra abort gick inte, jag har väldigt svårt med just aborter, inte när det gäller andra människor, men när det gäller mig själv, så,
vi var väldigt unga, ingen av oss planerade för barn, utan jag slarvade med p-pillren och blev gravid. Och vi beslutade oss för att behålla barnet och försöka vara en familj.
Sen iomed den tidiga förlossningen, och allt hemskt med sjukdomar och liknande gjorde ju inte saken bättre, och vår kommunikation gick i botten, vi mådde båda dåligt på varsitt håll och pratade itne med varandra, han genom att släppa allt, och jag stod för allt hemma, inkl ta hand om sonen.
Även urkass ekonomi läggs till i kakan, då jag gick gymnasiet innan och fick lägsta nivå, och han inte hade så välbetalt jobb.
Det är första barnet för nya mannen, även här oplanerat och ett skydd som inte riktigt ville funka, men denna gång behöver vi aldrig tvivla på varför vi är tillsammans, utan vi är tillsammans för vi älskar varandra och vill leva med varandra. Bara det känns underbart, och på det får vi även vårat lilla kärleksbarn, även om h*n är oplanerad