• MagdaA

Cerclage?

Lanie: jag tycker alla gynundersökningar är PEST och PINA när jag är gravid, inkl vul. Jag får så otroligt känsliga slemhinnor + att jag blir liksom "svullen" så minsta lilla gör ont och känns otäckt, hur mycke man än slappnar av.
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA

blä! man ska inte googla! inte om nått! råkade googla om arytmi, inge bra en tjej skrev om att hennes barn hade dött i magen pga de. Men visst måste de väl va lugnt om både 2 bm:or OCH läkaren sa att kruvan såg bra ut? hoppas hoppas!

• MagdaA

kanppt sovit alls i natt. haft så ont i magen, molvärk, bakåt ryggen, och magen är stor och spänd som en ballong! slumrade mellan 00 och 04, sen låg jag vaken mellan 04 och 08, sen klev sonen och maken upp, lät mig ligga kvar så jag slumrade fram till 9.30. vaknade när maken drog igång dammsugaren. de va riktigt skönt! då hade dom ätit frukost, röjt undan all disk i köket och dammsugit hela huset

sen har vi varit ute en sväng. behövdes städas åt hönorna så maken gjorde de medan jag tittade på okej, assisterade väl lite, mest så dom inte skulle rymma

men nu är jag helt slut. maken är ute och kör skoter, jag ska inta soffan utmed pojken som ser på film. sen i kväll blir det nog pizza. orkar inte laga nån mat i dag.

• MagdaA

hej på er. efter ytterliggare en sömnlös natt blev det ett samtal till förlossningen i morse. jag visste att min bm jobbade så jag fick prata med henne. hon tyckte vi skulle komma in för en liten kik. fick köra en ctg, kolla bltr och urin men alla värden fortfarande bra. men både hon och den andra bm + läkaren såg hur otroligt trött jag är. 2 nätter utan sömn + förkyld + höggravid är ingen bra kombination. magen spänner som tusan och jag har ont ont ont. fick med mig sömntabletter + stora alvedon hem så ja förhoppningsvis får sova 1 natt el 2. Sen blir det UL som planerat på tisdag och troligtvis igångsättning ons el tors. Känns jättekonstigt att veta att h*n snart är här! Samtidigt som det känns skönt att det inte är så länge kvar. Nu hoppas jag bara att jag hinner bli frisk, eller friskare iaf, och att jag får sova nån natt el 2.

men jösses va man börjar gruva sig när det inte är så länge kvar, när man inser att förlossningen är nära, är jag verkligen redo för det här?

har bokat magfoto hos en fotograf i morgon. känner mig inte alls peppad för de, ser så otroligt trött och sliten ut. men jag vet att jag kommer ångra mig om jag bokar av. dessutoms ka min kompis, som är frisör, hjälpa mig med hår och smink, så hon kan nog trolla lite med ringarna under ögonen.

• MagdaA

Schäfer: Tack, jag sov som en prinsessa i natt! somnade vid 21.30, vaknade av väckaren 07. vaknar några gånger i natt men somnat om direkt igen. hur underbart som helst! Maken hade dock inte sovit lika skönt, han sa att vi hade haft en stenkross i sovrummet jag är himla bra på å snarka när jag är förkyld, å de fick han smaka på i natt

fotograferingen gick bra. kände mig som en gigantisk barbamama, men de får man ta. hoppas det blev några fina bilder iaf, han tog ca 200 st med olika ombyten, ljus och bakgrunder, så nån bra bild borde de ju ha blivit.

• MagdaA

Schäfer: glömde hälften ja, i morgon ska jag på UL å lär väl förhoppnigsvis få veta mer inför onsdag då. hoppas att UL:et ser bra ut. mår bra, fortfarande förkyld å trött, ont i huvudet, men nattens sömn gav mig iaf lite mer energi! Känner mig sådär lite lagom nervös och pirrig och längtar som en TOK efter lillebror!

• MagdaA
    Thalis skrev 2011-01-24 20:04:14 följande:
    Mäh,det klart att det kommer att se bra ut på UL imorgon! Hittills har jag inte haft fel när det gäller dig!!!
    Kram
    Nä du har alltid rätt så jag litar på dig
  • MagdaA

go morron

fy så illa jag mår finns ingen plats för mat i magen å jag mår bara illa. försöker peta i mig lite, vet ju att jag behöver, men det är verkligen svårt. igår åt jag eg inget vettigt, inget riktigt mål mat. blä blä

ska försöka göra undan lite här hemma på fm innan det är dax för UL i em. lite nervös tror jag...

• MagdaA

åter från läkaren. 7.30 i morgon ska vi va på förlossningen. lagom kul att då hämta hem en Alex som känns febrig. Men han är pigg, jag hoppas det är snabbt övergående!

Läkaren lät först lite tveksam till igångsättning så här pass tidigt. Men sen hon gjort UL och mätt bäbisen och mängden fostervatten så var det inget snack. Det är alldeles för mycke. Vi behöver inte ens ringa in i morgon och kolla hur beläggningen är, vi ska komma 7.30. Skönt att veta säkert iaf, än att tro och sen blir det skjutet på.

läkaren kände efter å ja va öppen 2 cm, så helt omogen är jag ju inte. känns skönt de iaf. tror det är lättare att få igång det om man är lite öppen redan innan.

så. nu ska vi försöka ladda i kväll. göra tidig kväll och försöka sova. jag är skittrött, huvudet spräger och tankarna börjar såklart snurra. gruvar mig lite samtidigt som jag längtar, det är en lustig känsla. Det är ju annorlunda när det startar av sig själv, då har man ju liksom inget val.

• MagdaA
    Thalis skrev 2011-01-25 16:37:52 följande:
    Håller tummarna, allt kommer att gå kanon! Och jag förväntar mig ett sms när ni har tid och ork!
    aj pråmmis! sms kommer så får du uppdatera tjejerna här i tråden hur det har gått. får inte ha mobilen på förlossningen, men så snart vi hamnat på bb kommer ett sms.
Svar på tråden Cerclage?