• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Trassel

Vixan: jodå, det gick jättebra förra gången jag hade cerklage över lag i alla fall!

Snalmums: Jag hoppas verkligen hösten ska gå undan!

MiScHoOo: Förra gången höll sig min tapp på 4cm hela tiden till klippet, denna gången vet jag inte än, få se på fredag.

Sjukhuset ringde just och meddelade att de hittat GBS i odlingen de tog sist. SKIT!!!

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • MiScHoOo
    Trassel skrev 2011-08-15 17:39:11 följande:
    Vixan: jodå, det gick jättebra förra gången jag hade cerklage över lag i alla fall!

Snalmums: Jag hoppas verkligen hösten ska gå undan!

MiScHoOo: Förra gången höll sig min tapp på 4cm hela tiden till klippet, denna gången vet jag inte än, få se på fredag.

Sjukhuset ringde just och meddelade att de hittat GBS i odlingen de tog sist. SKIT!!!
    det var bra att den höll så lång. Oj för gbs, vad tänker dem göra, kommer du få pencilin eller?
  • Trassel

MiScHoOo, Läkaren ringde och jag har hämtat ut penicillin och redan knaprat i mej första tabletten. Usch, jag tycker det är otäckt. Hade problem med bakterier sist med men då var det andra inte gbs.

• MiScHoOo
    Trassel skrev 2011-08-15 18:14:08 följande:
    MiScHoOo, Läkaren ringde och jag har hämtat ut penicillin och redan knaprat i mej första tabletten. Usch, jag tycker det är otäckt. Hade problem med bakterier sist med men då var det andra inte gbs.
    ja det förstår jag, kommer dem ändra tid för operationsdagen eller det går bra att operera dig i alla fall?
  • Lanie

trassel: fy vad tråkigt med gbs. har själv inga erfarenheter av det, men man har ju läst om det o det låter otäckt. har du haft det förut? jag åt ju en massa antibiotikakurer under graviditeten, fick ju den ena infektionen efter den andra, men tack o lov ingen gbs.. "bara" lite vanlig UVI

• Trassel

Sist när jag skulle sätta cerklaget hade jag också bakterier men då enterococcer. Jag käkade en penicillinkur som tog slut dagen efter cerklageinsättandet tror jag, denna kuren går väl ut på måndag så det blir ju ungefär samma sak som sist men olika bakterier. Så jag tror inte de ändrar op-dag men jag träffar min läkare på torsdag så då får hin säga hur vi ska göra.
    Jag hatar dessa bakterier, förstår inte varför dom ska bråka med mej och dessutom bara när jag är gravid! Annars är det inga problem.

• MiScHoOo
    Trassel skrev 2011-08-15 18:55:39 följande:
    Sist när jag skulle sätta cerklaget hade jag också bakterier men då enterococcer. Jag käkade en penicillinkur som tog slut dagen efter cerklageinsättandet tror jag, denna kuren går väl ut på måndag så det blir ju ungefär samma sak som sist men olika bakterier. Så jag tror inte de ändrar op-dag men jag träffar min läkare på torsdag så då får hin säga hur vi ska göra.
    Jag hatar dessa bakterier, förstår inte varför dom ska bråka med mej och dessutom bara när jag är gravid! Annars är det inga problem.
    hoppas det löser sig vännen och att datumet blir inte ändrad. håller tummarna för dig på torsdag
  • vixan

Jag hade GBS i min förra graviditet. Blev behandlad några gånger de kommer nämligen gärna tillbaka. Än så länge har jag sluppit dem men som sagt imorgon blir det nya odlingar. 

• Trassel

Vixan, usch och fy för bakterier, det är så lömskt. Med Sander så hade jag återkommande bakterier också och första gången då vi örlorade Gabriel så fanns bakterier där med ( inte gbs ) men då kunde de inte säga ifall bakterierna kommit dit efter att jag hade öppnat mej eller om det kunde varit tvärtom.
    Hursomhaver är jag inte överens med bakterier!

MiScHoOo, jag hoppas också på att allt ska funak på fredag och många månader därefter!

• MiScHoOo
    Trassel skrev 2011-08-15 22:08:28 följande:
    Vixan, usch och fy för bakterier, det är så lömskt. Med Sander så hade jag återkommande bakterier också och första gången då vi örlorade Gabriel så fanns bakterier där med ( inte gbs ) men då kunde de inte säga ifall bakterierna kommit dit efter att jag hade öppnat mej eller om det kunde varit tvärtom.
    Hursomhaver är jag inte överens med bakterier!

MiScHoOo, jag hoppas också på att allt ska funak på fredag och många månader därefter!
    jag hoppas du når till mål och får ett friskt barn, du och alla andra