Pupp skrev 2011-08-09 11:00:07 följande:
Hej på er!
Har läst i tråden en hel del senaste dagarna och kände att det är dags att ge mig till känna...;)
Är 33 år gammal och bor i väst Sverige med min underbara man.
Jag är gravid i v 14+6 idag och har sedan april 2010 ett sk abdomiellt cerklage. Fick detta efter att förlorat vår lille son i januari 2010 i v16.
Jag opererades 2001 för livmoderhalscancer och fick sedan dess alltid att höra att när jag blir gravid kommer jag behöva ett cerklage när vi äntligen blev gravida efter tre IVF behandlingar så tyckte dom helt plötsligt att jag hade för lite kvar att sätta cerklaget i! Jag har ca17-18mm kvar. Täta kontroller och avvakta och se var deras melodi vilket slutade i katastrof kom in på en koll hade buktande fosterhinna och vattnet gick senare på kvällen.. Ungefär samma historia som dom flesta i den här tråden...
Är idag en vecka tills den dagen vi förlorade vår lille son och det är riktigt tungt just nu vill tro på det här men är så rädd att det återigen inte ska gå vår väg..
Jag har varit sjukskriven sedan v12 och är bara hemma förutom när vi ska på ngn koll.
Imorgon ska vi på koll igen går på spec. mödravård på Östra i Göteborg. Nervöst!
Jag hoppas att vi kommer att kunna följas åt under hösten och tillslut få våra små i famnen!
Kram
hej och välkommen till tråden och grattis till graviditeten. tråkigt att höra att du/ni förlorade ert barn!
håller med lanie att det verkar lite konstigt att du inte fått cerclage på din "korta" tapp, vad jag har förstått så är dom ganska så snåla med cerclage i gbg eller kanske jag som fått fel för mig? jag har en tapp på 13mm och fick ett akut cerclage i v 21+4 så tycker det verkar skumt att dom inte vill sätta dit på dig faktiskt...
ialf så håller jag tummarna för er att det ska gå vägen denna gång!