• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MeOnFire

dreggel dreggel :) Plopp kakor ska testas framöver :) Tack för detta
    Ang cerclage koll så ska jag på det imorgon 13.00. Är i v 27+3 imorgon. Förvånad att vi ens kommit så här långt! Glad för varje vecka :)
    Skönt att det går bra för er andra med! 

• FruHellström

ploppkakor mitt i allt, vafalls. Jag måste hålla igen!! Hahaha

• Lanie

snalmums: aha, det är ju samma recept jag har till dumlekakor så kanske skulle ta o testa med plopp nästa gång.. eller så gör jag med både och :)

• snalmums
    MeOnFire skrev 2011-08-08 19:49:49 följande:
    dreggel dreggel :) Plopp kakor ska testas framöver :) Tack för detta
    Ang cerclage koll så ska jag på det imorgon 13.00. Är i v 27+3 imorgon. Förvånad att vi ens kommit så här långt! Glad för varje vecka :)
    Skönt att det går bra för er andra med! 
    lycka till på kontrollen idag Skrattande
    bf 3 september
  • snalmums
    FruHellström skrev 2011-08-08 20:16:27 följande:
    ploppkakor mitt i allt, vafalls. Jag måste hålla igen!! Hahaha
    hehehe det är du inte ensam om att behöva!!! det har ju inte varit lätt med vikten spec när man varit sängliggandes mestadels och bara ätit. jag är ialf glad att jag inte kunnat dricka läsk under hela graviditeten undra hur jag skulle se ut då dubbelt upp säkert! Tyst
    bf 3 september
  • snalmums
    Lanie skrev 2011-08-08 20:37:58 följande:
    snalmums: aha, det är ju samma recept jag har till dumlekakor så kanske skulle ta o testa med plopp nästa gång.. eller så gör jag med både och :)
    okej, ja du får testa! man kan ju göra massa olika med chokladen ju, noblesse, vanliga chokladkakor osv...
    hittade ett recept: kladdkaka med dumle smak det lät väldigt lockande!
    bf 3 september
  • Pupp

Hej på er!
    Har läst i tråden en hel del senaste dagarna och kände att det är dags att ge mig till känna...;)
    Är 33 år gammal och bor i väst Sverige med min underbara man.
    Jag är gravid i v 14+6 idag och har sedan april 2010 ett sk abdomiellt cerklage. Fick detta efter att förlorat vår lille son i januari 2010 i v16.
    Jag opererades 2001 för livmoderhalscancer och fick sedan dess alltid att höra att när jag blir gravid kommer jag behöva ett cerklage när vi äntligen blev gravida efter tre IVF behandlingar så tyckte dom helt plötsligt att jag hade för lite kvar att sätta cerklaget i! Jag har ca17-18mm kvar. Täta kontroller och avvakta och se var deras melodi vilket slutade i katastrof kom in på en koll hade buktande fosterhinna och vattnet gick senare på kvällen.. Ungefär samma historia som dom flesta i den här tråden...
    Är idag en vecka tills den dagen vi förlorade vår lille son och det är riktigt tungt just nu vill tro på det här men är så rädd att det återigen inte ska gå vår väg.. 
    Jag har varit sjukskriven sedan v12 och är bara hemma förutom när vi ska på ngn koll.
    Imorgon ska vi på koll igen går på spec. mödravård på Östra i Göteborg. Nervöst!
    Jag hoppas att vi kommer att kunna följas åt under hösten och tillslut få våra små i famnen!
    Kram

• Lanie

snalmums: allt med kladdkaka kan bara bli succe! kladdkaka är min absoluta favorit!

pupp: välkommen hit o grattis till graviditeten! låter konstigt att du inte kunde få cerklage även med din korta tapp, har för mig att det finns flera i tappen som har den längden på tappen o kunnat få cerklage ändå.. beklagar din förlust så mkt! så det finns fler med abnominella cerklage? mischooo har det också! jag hoppas verkligen du får all vård du vill ha för att det ska gå bra den här gången! jag håller tummarna!

• MiScHoOo
    Pupp skrev 2011-08-09 11:00:07 följande:
    Hej på er!
    Har läst i tråden en hel del senaste dagarna och kände att det är dags att ge mig till känna...;)
    Är 33 år gammal och bor i väst Sverige med min underbara man.
    Jag är gravid i v 14+6 idag och har sedan april 2010 ett sk abdomiellt cerklage. Fick detta efter att förlorat vår lille son i januari 2010 i v16.
    Jag opererades 2001 för livmoderhalscancer och fick sedan dess alltid att höra att när jag blir gravid kommer jag behöva ett cerklage när vi äntligen blev gravida efter tre IVF behandlingar så tyckte dom helt plötsligt att jag hade för lite kvar att sätta cerklaget i! Jag har ca17-18mm kvar. Täta kontroller och avvakta och se var deras melodi vilket slutade i katastrof kom in på en koll hade buktande fosterhinna och vattnet gick senare på kvällen.. Ungefär samma historia som dom flesta i den här tråden...
    Är idag en vecka tills den dagen vi förlorade vår lille son och det är riktigt tungt just nu vill tro på det här men är så rädd att det återigen inte ska gå vår väg.. 
    Jag har varit sjukskriven sedan v12 och är bara hemma förutom när vi ska på ngn koll.
    Imorgon ska vi på koll igen går på spec. mödravård på Östra i Göteborg. Nervöst!
    Jag hoppas att vi kommer att kunna följas åt under hösten och tillslut få våra små i famnen!
    Kram

Jag håller tummarna att det går hela väge denna gången och vet exakt den känsla med buktande fosterhinna, har hänt mig 4 gånger, aldrig har dem sagt oj nu öppnar du dig utan direkt buktande fosterhinna. Jag är i v. 18+1 idag och ska på kontroll imorgon, dödsrädd eftersom vid denna tiden jag får mina barn, rädd att höra om buktande fosterhinna och denna tråkiga nyheten kommer imorgon. jaja jag får vänta och se. Det skulle vara skoj att följa din resa och önskar dig ett levande barn. Är du sängliggande eller bara ta det lugnt?

Jag är inte sängliggande, men tar det mer lugnt nu än någonsin. Antingen ligger jag i soffan eller halvligger jag i soffan. Mannen sköter allt. 
  • MiScHoOo

De senaste tre dagarna har jag börjat äta lite och behållt mat i magen, och sedan dess upplever jag 5 öre stora sega flyttningar (gulaktiga) och kommer några gånger per dag och andra gånger kommer det ingenting. Nu är jag noijig ska jag bli rädd? har tid imorgon och vill helst inte jaga upp mig i onödan. Min mage växer och den är den största jag någonsin har haft, men oron...