snalmums skrev 2011-08-17 12:25:20 följande:
hej mina kära tapp vänner!
skönt att era kontroller gått bra, jag kan tillägga att jag också fått tappen lite olika siffror beroende på vem som mätte. nu har jag haft min vanliga läkare sista ggr och alltid varit detsamma. så det behöver inte betyda att tappen blivit mindre eller längre faktiskt!
ang sjukskrivning så sökte jag g-penning från v 37. jag hade turen att ha semester under hela sommaren fram tills i måndags då skulle jag börjat jobba eller tagit ut fl-penning. men jag chansade och sökte g-penning och fick den beviljad. har verkligen inget ansträngade jobb på så sätt med tunga lyft utan dom tog hänsyn till mina besvär och vet ju om min tidigare historia. kanske kan vara värt för er andra också att söka g-penning menar hellre det än att börja ta ut fl-penning. fast om bebisen kommer mer än10 dagar beräknad förlossning så får man nog inte g-penning men kolla med fk. så nu får jag g-penning i 10 dagar, så sparar lite på fl-dagarna
annars är det lugnt här på min front, lite sammandragningar om dagarna men inget mer....
kram till er alla!
Varför har du tagit ut din semester när du är sjukskriven?