• Schäfer

Cerclage?

Lanie skrev 2011-01-17 16:42:45 följande:
    hmm.. kanske skulle ta o äta lite mer leverpastej då.. jag tar ju blutsaft varje dag.. fick brev från bm att jag skulle börja med järntabletter i v 20, men när de proverna togs hade jag inte börjat ta blutsaft än.. kan man få upp värdena så pass mkt att man slipper o ta järntabletter, eller är det bara o börja med tabletterna sen?

Jag åt inte järntabletter på hela min förra graviditet och har klarat mig utan hela denna också! Jag är noga att försöka äta grönt varje dag, mycket c-vitamin och undvika kaffe efter maten (hämmar upptaget av järn). Dessutom äter jag en extra folsyra tablett varje dag vilket hjälper nybildningen av blod.

Jag har klarat mig utan tabletter och nu sen förra provet har jag alltså ätit 1-2 smörgåsar med leverpastej varje dag och då ökade värdet

Sängliggning och trög mage går inte så jätte bra ihop så jag har verkligen ingen lust att äta järntabletter!

• Schäfer
    MiScHoOo skrev 2011-01-17 22:00:46 följande:
    grattis vännen, jag är glad för dig, vad tror du du har
    Ingen aning faktiskt!? Har ju haft fel alla andra tre gånger så jag har liksom gett upp lite att "känna efter"... Men jag har en liiiiten känsla för tjej så bara därför är det säkert en kille Drömmer
  • Schäfer

Idag har jag suttit i soffan och sorterat tvätt! *haha* vad gör man inte med sin nyvunna tid Tungan ute

• Schäfer
    MagdaA skrev 2011-01-18 13:36:24 följande:
    här är det molvärk from h*ll idag. tusan va ont jag har bak i ryggen, långt ner.
    Låter ju nästan som det skulle kunna vara nått på G!? Eller hur känner du själv?
  • Schäfer
    Thalis skrev 2011-01-18 13:41:32 följande:
    Nu blir jag lite besviken!!
    Viker tvätt, jag som trodde att du skulle börja med lite salsa och sedan zumba
    Tungan ute
  • Schäfer
    MagdaA skrev 2011-01-18 13:43:20 följande:
    jag vet faktist inte. har kommit å gått senaste veckan eg, men tycker att det blir mer. med Alex hade jag ju inga känningar ALLS innan vattnet gick. Kände inget då heller, inte förns efter ungefär 8 timmar, då började jag få lite molvärk. Samtidigt försöker jag att inte börja spekulera, tiden går så sakta då, men det är svårt att inte spekulera när det känns som det gör.

hmm... låter lite smått förvirrad som du märker
    Anledningen till att jag frågade var nämligen att vi gick igenom med läkaren igår när jag behöver åka in och då var just kraftig mensvärk som gick ut i ryggen en av symptomen vi skulle vara uppmärksamma på!
    Har aldrig kännt nått sånt i tidigare graviditeter, hade lika som dig sist. Vattnet gick och sedan tog det flera timmar innan värkarna satte igång....
  • Schäfer
    Thalis skrev 2011-01-18 13:47:00 följande:
    Jag har redan sagt till Magda att det låter som något är på G!
    Ja precis! Spännande
    MagdaA skrev 2011-01-18 13:48:09 följande:
    hmm... ja, bara å vänta å se här då. iom att jag inte har nått cerklage som sitter i vägen så behöver jag ju inte skynda mig in iaf. igår hade jag värk i höger sida som gick ungefär från höften och uppåt, bak i ryggen, det enda som hjälpte då va värmedyna.

hade varit intressant med ett vul för å se hur läget ser ut. man har ju blivit lite beroende av de där kollerna, känns lite konstigt nu när dom inte ska mäta nått mer.
    Visst blir man bortskämd, men visst kan väl BM kolla hur det ser ut genom en vanlig, försiktig gynundersökning!?
  • Schäfer
    MiScHoOo skrev 2011-01-18 20:40:08 följande:
    En uppdatering... Min man vill inte att jag ska bli gravid just nu utan att vi ska betala av vissa skulder vi har och det blir ingen bebis för min del detta året, men det ska inte hindra mig att vänta med glädje att följa er alla. Jag lever med spänning efter era små bebisar och längtar när jag får lov att bli gravid, Jag känner mig ledsen för hans beslut men måste acceptera hans åsikt också.
    Vad tråkigt, men såklart viktigt att båda är överens... Hoppas du snart får jobba vidare mot en bebis! Kramar {#emotions_dlg.flower}
  • Schäfer
    Lanie skrev 2011-01-19 07:54:38 följande:
    blä här är det inte bra idag.. jobbat två dagar i sträck o nu fick jag kasta in handduken. hade så ont igår kväll så jag har legat o spänt mig hela natten så mkt att jag tom har ont i armarna idag. sovit fyra timmar. urinblåsan är helt fucked up sprungit på dass en gång i timmen o det molar o värker i underlivet. fick även några rejäla hugg i magen på högersidan o eftersom jag suttit konstigt har jag ont i lungorna. väntar på att gyn ska öppna så jag kan få tag på min läkae..
    Usch Lanie, du får verkligen fundera på om jobba är ett alternativ! Hoppas du får tag i din läkare idag, tills dess -  vila! Kram
    MiScHoOo skrev 2011-01-18 23:16:08 följande:
    Ja, jag har försökt men ska ta den snacket snart igen. vill inte såra honom eller tjata. jaja, vi får se vad som händer kommer med en ny uppdatering Solig Hur mår ni idag?!
    Lider med dig, vet hur stark längtan är.... Kram
  • Schäfer
    Magda: vi (eller jag i alla fall ) är ju lite nyfikna på hur Du mår idag?
Svar på tråden Cerclage?