Cerclage?
Hoppas alla får en trevlig helg!
Jätte skönt att det är oförändrat ju
Tack alla för eran uppmuntran! Hade en sån där orolig dag igår, oroade mig för det mesta och läste en heldel vilket inte alltid är bra! Jag har rätt lång tapp innåt enligt läkaren som är stängd men utåt är den kort! Jag hade fått för mig att 2 cm tapp inte kunde hålla spec långt och är mer eller mindre inställd på det värsta :( Kanske något slags försva ifall något skulle hända! Idag är min sambo jättesjuk så jag har en hel del att göra här hemma med mina två yrväder som busar :) Men ska försöka ligga så mkt det bara går ändå! Hur sjutton har ni andra som har små barn som behöver tillsyn gjort?
Hej, tittar in lite snabbt o berättar att vi fick en pojke i måndags natt efter en dramatisk förlossning som slutade i panik med två skrikande läkare som mer eller mindre slet ut honom med sugklocka då han fastnat och hade navelsträngen runt halsen... Men nu mår vi bra
Han har inte fått något namn ännu. 3200 g och 49 cm och helt underbar! Vi blir kvar några dagar då han ev är lite gul och så behöver han tilläggsmatas. Nu ska vi träffa läkaren! Kramar från oss
Hej, tittar in en snabbis. Vi har fått flytta till neonatalen då skruttens gulsot blev farligt hög
Det pratades om ev. blodbyte men det verkar som han slipper det! Vi kämpar nu med ljusterapi och sondmatning... Har inte fått hålla i honom på över ett dygn så det känns lite tufft just nu. Är så gråtmild att jag knappt står ut med mig själv
Kram alla, jag får läsa ikapp en annan gång men håller såklart mina tummar för er alla!
Trassel: Tack för stöttande ord! Jag fick tillåtelse att amma honom lite snabbt nyss och det var så skönt! Det verkar gå åt rätt håll. Vår älskade Melvin är tapper
Han föddes alltså i v.36+1 och vägde 3200 g och var 49 cm lång Hoppas det går bra för din vän Magda! Det finns många små här på avdelningen...
SaraDK: varmaste kramarna till Dig! Håller tummarna för det bästa... Ego: vi har fått komma hem med hemsjukvård och det är så skönt!
Ang sjukintyg så sjukskrev min läkare mig från att cerklaget sattes till v.38 på en gång och det var inga problem med Försäkringskassan. Hon skrev kort om min bakgrund och att det nu var risk för förtidsbörd.
När det är risk för förtidsbörd kan man inte sjukskriva längre än till v.38 eftersom de sedan är fullgångna. Nu kom jag ju inte så långt, men jag hade ju problem med fogarna så det hade troligen blivit förlängt till BF pga fogarna sen. Annars får man ta ut föräldrapenning sista veckorna, eller semester, eller tjänsteledigt...
Här drog lilleman ut sonden i morse så vi väntar på hemsjukvården så de kan sätta en ny...
Hej alla,
Sara DK fortsätter att hålla tummarna för positiva besked senare i veckan!!!
Jag läser och tänker på Er och håller mina tummar för Er! Men hinner inte skriva så mycket längre, när jag läst klart och ska skriva är det någon som vill äta och så blir det inget inlägg... Men jag tänker på Er massor!!!
Mitt cerklage gjorde verkligen nytta
Det var förkortat men stängt och fint ända tills det klipptes. Så fort det klipptes öppnade jag mig 2 cm direkt
Sedan öppnade jag mig från 3 cm till 10 cm på mindre än 2 timmar så speciellt "stark" är i alla fall inte min cervix!
Ser att det finns nya i tråden också - Välkomna och grattis till nya frön
Själv var jag sängliggande hemma från att cerklaget sattes i v.14 till att vi passerat 34 fulla veckor. Jag gick enbart på toaletten och så duschade jag var annan/var tredje dag...
Nu vill liten skrutt ha mat...igen...