• Schäfer

Cerclage?

Thalis skrev 2011-01-14 15:28:44 följande:
    Ok,hoppas att den passar för den är hur bra som helst!
    Vi ska hämta våran nästa helg, den har faktiskt kommit redan!!!

Denna helh ska vi kolla bilar, det blir nämligen lite trångt med 3 barn i en Saab 9.3 sport kombi......
    Fast de är egentilgen makens sätt att köpa sig en ny bil utan att jag klagar!
    Spännande med ny bil Vi har en Crysler Voyager (7 säten) men har fällt sista raden så bagaget är STORT då vi har hundbur + ska få in en stor vagn nu också
    Inte så sexig bil...men väldigt praktisk!!!
  • Schäfer
    Thalis skrev 2011-01-14 15:34:12 följande:
    Jag tyckte om Voyager, den är så praktiskt tycker jag men maken vill ha en Audi SUV,så......
    Voyagern skulle passa så bra eftersom vi kommer nog att skaffa hund efter att Adrian föds.
    Den är så praktisk när man kan fälla ner sätena i golvet! Och stolarna känns som skinnfåtöljer
    Jag är jätte nöjd, men när barnen är större och barnvagnstiden är över så vill jag nog ha en mindre bil ändå...gillade vår V70...
    Lycka till i morgon då! Audi SUV är ju jätte fin!
  • Schäfer

En annan sak som är så praktisk är ju att man kan fälla ryggstöden även i baksätet vilket gör att det inte blir så trångt när man har en stor tjej som sitter i bakåtvänd bilstol och helst ska göra det i minst 1 år till...

• Schäfer
    Thalis skrev 2011-01-14 15:43:19 följande:
    Ja,suven är fin men jag är lite snål av mig
    Guld i mun 
  • Schäfer
    Lanie skrev 2011-01-14 17:14:49 följande:

halloj, RUL idag.. Allt såg finfint ut, bebis hade iaf alla delarna på rätt ställe :) BF är 21 juni.. men bebis var lite envis, ville inte vända på sig så bm hade svårt o kolla allt supernoga, men men...

Bilen gick igenom besiktningen

snart blir vi av med lägenheten

o nu har jag jobbat första dagen, funkat helt okej att sitta hemifrån även om datorn är lite slö i vissa system.. men men, jag fick en del gjort iaf..

nu blir det mys resten av kvällen

Kram!

Huvudsaken allt såg bra ut! Men gissar att ni inte fick veta kön då...?
    Måste vara skönt att få skingra tankarna med lite jobb! Tiden går ju så sakta när man inte "fyller någon funktion" annat än vara levande kuvös
  • Schäfer
    Lanie skrev 2011-01-14 22:44:57 följande:
    njae, bm gav sig på en gissning, en flicka... o varken jag eller sambon kunde se ngt annat.. så kanske är det en liten flicka.. med wilton var det ju så tydligt... om det är en pojke så är han väldigt duktig på att skyla sig :)
    Ah ok, kanske då men inte läge att börja handla rosa än
  • Schäfer
    Thalis skrev 2011-01-14 15:14:36 följande:
    Schäfer: Fick no låna vagnen? Hur gick det?
    Nu har vi lånat hem den och kollat... Den gick in i hissen på millimetern men tyvärr var hjulen för breda för rampen
    Jag skiter dock i det och får dra den upp för halvtrappan som det handlar om! Så nu är mannen iväg och lämnar tillbaka lånevagnen och beställer en!
    Vad valde ni för färg?
  • Schäfer
    Thalis skrev 2011-01-15 22:58:37 följande:

Vi valde de svart/grå. Tyckte inte om de andra färgerna så mycket,kanske den mossfärgade....
    Svart/grå? Är det den de kallar Flint?
    Vi valde en helsvart...
    Ska när jag får röra på mig igen kolla med bostadsföreningen om vi får bredda rampen också!

Hur gick billetandet?
  • Schäfer

Oj mätning idag och cervix var helt oförändrad och ingen funneling!!! Nu är jag i v.32 så min läkare tyckte jag skulle försöka sitta upp lite till att börja med
    Så, efter 18 veckors sängliggande får jag sitta upp !!!

Ingen mer mätning inplanerad. Ska träffa läkaren för en gynundersökning om 3 veckor för att få ett datum för klipp av cerklaget och efter det får jag röra på mig som jag vill och orkar (dock undvika tunga lyft)!

TUL idag visade en stor buse på +10% och läkaren höll på att försäga sig om könet

• Schäfer
    Magda: ja du har haft otur med förkylningar och illamående nu!!! Jag hade spår i urinen på undersökningen idag Men det skulle inte vara någon fara sålänge blodtrycket höll sig fint och det har snarare sjunkit.....
    Hb var otroliga 130 trots att jag inte äter järntabletter!!! Låg på 120 för två veckor sen, men så har jag ätit leverpastej varje dag och nu var det 130 - otroligt tycker jag
Svar på tråden Cerclage?