• Schäfer

Cerclage?

MagdaA skrev 2011-01-04 10:57:44 följande:
    Schäfer: Alex var också trött och rokade inte äta, vi var kvar 5 dagar. ingen koppmatning, men ammade var annan till var 3:e timme dygnet runt. fick klä av han för att han skulle vakna. han va gul också, precis på gränsen till att få sola men det slapp han. jag tycker 38+0 känns lagom den här gången.
    Ebba solade i 2 dygn...så jobbigt... Jag som fick för mig att 37+0 skulle räcka. Det skulle vara extra jobbigt att vara inlagda denna gången eftersom man har Ebba hemma! Förra gången låg vi ju inne tillsammans men det skulle inte gå nu när vi har Ebba vilket vore sjukt jobbigt
    Nä, nu ska vi ta oss till 38+0 bestämmer vi
  • Schäfer
    MagdaA skrev 2011-01-04 11:03:45 följande:
    schäfer: japp, 38+0 låter helt ok tycker jag! bestämt!
    Ok, det blir typ 4 mars då för mig Låter bra! Men lååååångt kvar....... *pust*
  • Schäfer
    Thalis skrev 2011-01-04 11:15:00 följande:
    Min Alex föddes i samma vecka som din Ebba och vi fick stanna 2 dagar på bb eftersom jag hade en högriskgraviditet annars så mådde han hur bra som helst och jösses vilken hungrig unge han var. Varje gång han fick tutten så rulla han ögonen av välbehag och hans ena fot skakade som när man kliar en hund bakom öronen... så det varierar från barn till barn.
    Här tas ju mitt cerklage mellan den 31/1 och 11/2. Den 31/1 är jag då i v.36+0.
    Jo, troligen så var det ju gulsoten som gjorde henne så trött... Det låter bra att man kan få en "färdig" unge så tidigt också
    Här i Sthlm så är runt 38+0 standard, men efter bedömning kan det göras tidigare!
    Hur mår du annars Thalis?
  • Schäfer
    Lanie skrev 2011-01-04 11:29:42 följande:
    åh, vad ni har kommit långt allihopa.. är inte alls avundsjuk.. både feb o mars är ju snart här.. plötsligt känns juni så långt bort..
    Och vips har vi fått våra ungar och du inser att du står på tur och att det inte alls är långt kvar
    När våren kommer blir det säkert lite lättare också! Kommer ihåg förra gången, då var jag också sängliggande - men man kan ligga på en solsäng ute i solen också - super skönt!!! Har väl aldrig varit så brun som jag var på förlossningen - på framsidan vill säga... Såg ut som jag varit utomlands en månad Solig
  • Schäfer
    Thalis skrev 2011-01-04 11:43:07 följande:
    Någon som fått göra ks?
    Jag är lite orolig då bebis inte alls vill vända på sig,h@n ligger och monnar oss varje gång vi gjort VUL.
    De pratar om vändningsförsök när cerklaget tas av men det är inte säker att det lyckas och då blir det snitt.
    Jag är livrädd för ks.
    Åhhhh, jag är också livrädd för snitt... *darrar*
    Jag frågade i går när vi gjorde tillväxtul hur min moderkaka satt eftersom det i början på graviditeten var snack om att den satt så lågt. Men den satt i perfekt läge för vaginal förlossning i framvägg och högt!!!
    Min skrutt ligger just nu med huvudet neråt och jag hoppas att h*n inte får för sig att göra en kullerbytta utan stannar där...

Jag har vänner som gjort ks och det har gått alldeles utmärkt! Min syster gjorde urakut snitt och det gick mindre bra, men de planerade brukar ju nästan alltid gå bra utan större komplikationer!
    Får du prata med någon så du kan vädra din oro?
  • Schäfer
    Thalis skrev 2011-01-04 12:26:26 följande:
    Jag har mardrömmar om ks,kan inte slappna av och sover dåligt.
    Ska prata med BM om detta imorgon, jag vet att det är larvigt att vara rädd för snitt när det viktigaste är att barnet föds ok, men ks medför större risker än vaginal förlossning och det får mig att faktiskt darra.

Då har nog du och jag samma inställning till snitt! Jag är livrädd för både min egen del och för barnets del...
    Men om du föder tidigare, kan du inte föda i säte då? Eller känns det helt uteslutet!? Om bebis är liten går det ju alldeles utmärkt!?
    Fast ska man vara realistisk så går ju planerade snitt oftast alldeles utmärkt så det kommer gå jätte bra vännen - oavsett!!! Kram!

• Schäfer

Härligt Magda att det såg bra ut!!! Förstår att du vill ta det lugnt ett par veckor till, kommer va lika själv om jag tar mig så långt... Hurra för din starka fina cervix

Låter ju logiskt att det är samma gräns i hela landet även om 34+0 känns liiiite tidigt

Nu får du njuta av din sista tid som gravid och jag kommer inte heller att få mätningar efter 34+0, tror inte ens jag får det efter 32+0!?
    Grattis än en gång

• Schäfer

Ja det fick jag höra sist också så det finns säkert någon tanke med det!
    Fast när mitt vatten gick i v.35+4 så blev jag ändå inlagd 1 dygn med bricanylspruta mot värkar till min förvåning!?
    Sedan dagen efter klippte de cerklaget och Ebba föddes... Enligt BM hade alla läkare på förlossningen och anentalen (stavas?) konfererat och kunde inte bestämma sig för om de skulle klippa cerklaget eller inte?
    Jag var jätte arg och MIN läkare blev jätte arg efteråt när hon fick höra... Så det kan tydligen bli förvirrande ändå!

Men nu är det nära för dig vännen!!! Känns bra, då vet jag att jag närmar mig också

• Schäfer
    Magda: Ja för att inte prata om att en läkare måste ta ett beslut Lättare att lägga in patienten och överlåta beslutet på någon annan... Obestämd
    Ja, nu är det Din och Thalis tur - sen kommer jag och TikTok några veckor efter!!!
Svar på tråden Cerclage?