Cerclage?
Nä, nu ska vi ta oss till 38+0 bestämmer vi
Då har nog du och jag samma inställning till snitt! Jag är livrädd för både min egen del och för barnets del...
Men om du föder tidigare, kan du inte föda i säte då? Eller känns det helt uteslutet!? Om bebis är liten går det ju alldeles utmärkt!?
Fast ska man vara realistisk så går ju planerade snitt oftast alldeles utmärkt så det kommer gå jätte bra vännen - oavsett!!! Kram!
Håller tummarna idag Magda!!!
Härligt Magda att det såg bra ut!!! Förstår att du vill ta det lugnt ett par veckor till, kommer va lika själv om jag tar mig så långt... Hurra för din starka fina cervix ![]()
Låter ju logiskt att det är samma gräns i hela landet även om 34+0 känns liiiite tidigt ![]()
Nu får du njuta av din sista tid som gravid och jag kommer inte heller att få mätningar efter 34+0, tror inte ens jag får det efter 32+0!?
Grattis än en gång ![]()
Ja det fick jag höra sist också så det finns säkert någon tanke med det!
Fast när mitt vatten gick i v.35+4 så blev jag ändå inlagd 1 dygn med bricanylspruta mot värkar till min förvåning!?
Sedan dagen efter klippte de cerklaget och Ebba föddes... Enligt BM hade alla läkare på förlossningen och anentalen (stavas?) konfererat och kunde inte bestämma sig för om de skulle klippa cerklaget eller inte?
Jag var jätte arg och MIN läkare blev jätte arg efteråt när hon fick höra... Så det kan tydligen bli förvirrande ändå!
Men nu är det nära för dig vännen!!! Känns bra, då vet jag att jag närmar mig också