• Schäfer

Cerclage?

Thalis skrev 2011-02-04 11:18:40 följande:
    Magda och lilla gubben för åka på hempermis idag ! Helt underbart!
    Äntligen lite positiva nyheter i tråden!!! Härligt!!!
  • Schäfer

Hej Smulan, vad kul att "se" dig Tack, jag hoppas också på lugnande ord från "min" läkare... Svårt när man inte litar på sjukvården. Jag är ju 34+0 på söndag - som jag längtat efter den dagen och nu känns det bara skit
    Nåväl, börjar du bli sugen på en liten igen?

• Schäfer
    Magda: Välkomna hem!!! Vad skönt för Er och se till att njuta nu och vi hejar på Er att Matteus (fint namn ) fortsätter att öka i vikt! Kram
  • Schäfer
    tigerkaka: åh han är underbart söt lille Aron Baby Stort Grattis till bröllopet också, vad kul att ni hittat tillbaka till varandra!!! Förstår att du njuter nu av din fina familj - det är du värd! Kram

Ego: nervös inför morgondagen och läkarbesöket... Kommer antagligen att få ett datum för borttagande av cerklaget då också.....
  • Schäfer
    Lanie: vad skönt att den var stängd och fortsatt lång! Suveränt

Niinis: usch vännen, men glöm inte att vila verkligen kan påverka tappen!!! Vet många som blivit inlaga precis i de veckor du är nu och efter en eller ett par veckors strikt sängläge har tappen växt på sig jätte bra och de har fått komma hem och sedan har de gått nästan hela graviditeten - så måla inte fan på väggen utan se till att verkligen LIGGA och avlasta tappen! Håller tummarna för Dig och bebis! Kram

Thalis: hur går det för dig? Har du varit på snittsamtal nu? Tänker på dig!!! Kram
  • Schäfer
    Magda: höll på att glömma - Underbart fin bild!!!
  • Schäfer

Aaah hjälp, den 21:a ska vi tydligen få barn!!! Har varit hos min läkare och de tar cerklaget den 21:a och om det inte kommer igång av sig själv då så sätter de igång mig Hjälp, det är ju bara 12 dagar kvar!!!!!!
    Lite tidigt (en månad), men de vågar inte vänta längre så snälla lilla bebis väx och bli klar nu!

• Schäfer
    Lanie skrev 2011-02-09 20:39:32 följande:
    Schäfer: awh... spännande! hoppas ni har boat färdigt nu då! :)
    Haha, har inte börjat än Dax att plocka fram sängen, tvätta och hämta hem vagnen (om den kommit!?). Mycket mer än så behövs ju inte i början.
    Skulle behöva upp på vinden och leta reda på amningstopparna också... Nåja, har ju hela 11 dagar på mig
    Förstår att det känns jobbigt när veckodagen närmar sig och rättegång på det är ju såklart inte lyckat på nått sätt... Din tapp är tillräckligt lång så försök slappna av! Funneling tycker vi inte om, men korta tappar går bra Kram

Thalis: ajajaj, låter inte alls skönt... Ks kommer gå jätte bra såklart! Nu är det snart din tur Kram

Magda: vilken liten sötnos Kan inte annat än bli varm i hjärtat! Kram vännen
  • Schäfer
    Lanie skrev 2011-02-09 21:56:39 följande:
    o dessutom ska jag på återkontroll två dagar innan rättegången så då ser vi ju att allt är som det ska o är det inte det så finns det ju skäl att slippa rättegången. du är så klok! kram
    Ah, men det är ju jätte bra! Då finns det ju lite extra trygghet att hämta där - att du inte behöver utsätta dig för detta om allt inte ser bra ut! Tumhållning nu, sköt om Dig! Kram
    Dallis skrev 2011-02-09 22:01:56 följande:
    Nu är det nära! Så glad för din skull att du har kommit såhär långt!
    Tack {#emotions_dlg.flower}
  • Schäfer
    ISSEN: Välkommen och grattis till graviditeten!!! Vad skönt att cerklaget är på plats nu. Mitt råd till dig är att ta det extra lugnt nu 2-3 veckor så det får läka ordentligt vilket ju är en förutsättning för att det ska kunna hålla ihop så bra som möjligt! Jag blödde rött i några dagar efteråt och sedan brunt ett par veckor...
    Sedan är det jätte svårt att säga hur mycket du kan röra dig. Försök att lyssna på kroppens signaler, såfort nått känns fel så slutar du!
    Jag skulle troligen, i ditt ställe, ta det lugnare än dina läkarna säger - varför chansa liksom!?
    Får du komma på undersökningar? Dvs mäta tappen med vul regelbundet?
    Om tappen håller sig lång och stängd så kan man ju utifrån dessa undersökningar känna hur mycket man vågar göra.
    Stort lycka till nu och klart du ska satsa på att gå längre än v.32!

Lanie: jag har helt glömt bort att skriva till dig. Men jag frågade min läkare här runt jul hur det var med "stödstygnen" (som jag ju så hett reklammerat för och sagt att jag har)... Det visade sig att jag inte har några stödstygn. KS slutade med dessa för flera år sen då det inte är bevisat mer effektivt - ger bara mer ärrbildning och risk för infektion och komplikationer - enligt dem!
    Så, jag ber om ursäkt för att jag sa att jag hade detta. Blev nu osäker på om jag hade det förra gången heller eftersom jag aldrig frågade? Första gången hade jag det absolut, det vet jag!
Svar på tråden Cerclage?