• Schäfer

Cerclage?

Thalis: det är den jag tittat på!!! Men jag undrar hur bred den är mellan bakhjulen? Måste få upp den på rampen i huset och sen är jag liiiite osäker på om den är för lång för vår hiss Obestämd men tror den ska gå in... Gillar den bäst i alla fall av de jag tittat på!!!
  • Schäfer
    Thalis skrev 2011-01-09 15:17:38 följande:
    2011 års modellen ska vara mer petite.

Ah ok! Väntar ju på att jag ska få "gå upp" så ska vi åka och kolla! Jag väljer mellan den och Teutonias syskonvagn. Teutonia är lite kortare, men har samma sufflet och det gillar jag inte...

Jag var först inne på en iCandy, men Ebba är så stor (lång) så de flesta vagnarna går bort på grund av det...

• Schäfer
    Thalis skrev 2011-01-09 15:50:54 följande:
    Vi kollade också på iCandy och den föll bort av samma orsak....
    Kan ni låna rullstol,tänker mest på att lev,tiden brukar vara mellan 8-12 veckor på vagnarna.
    Vi beställde vår i december och får den ! februari förhoppningsvis......
    Oj...så lång leveranstid!? Men vi kan säkert överleva med Ebbas vagn några veckor i alla fall...
    När vi köpte hennes vagn sa dom också att det var lång leveranstid men den kom på mindre än en månad så jag lever lite i tron att det ska vara samma nu
    Jaja, kan inte göra så mycket sålänge jag ligger ändå så inga alternativ... Men snart
  • Schäfer
    SaraDK skrev 2011-01-10 10:38:53 följande:
    Jodå...här såg allt bara fint ut! Tapp på 38 mm och helt sluten. Fick rådet att fortsätta som jag gjort, då det verkar funka...
    Hejja!!! Vad skönt!
    martyna skrev 2011-01-10 11:54:20 följande:
    Nästa koll är imorgon, så jag hoppas att allt ser bra ut då.
    Det get lite hopp att ha läst att det går så bra för dig.
    Ska på mätning varannan vecka fram till vecka 18 sen ska det bli varje vecka. Men det känns väldigt länge mellan kontrollerna. Kommer nog känns bättre när det blir varje vecka. Så vi inte hinner börja oroa oss för mycket mellan dom. I vecka 8 var tappen 36 mm och i vecka 12 var den 46 mm.
    Vet inte hur den var sist för det kollades inte.
    Hoppas det går bra i morgon och att du får all hjälp och koll du vill och behöver ha!
  • Schäfer
    Thalis skrev 2011-01-12 11:20:00 följande:
    Om 3 veckor tas mitt cerklage bort, och jag är både glad och förväntansfull men lite nervös!
    Den dagen ska jag in till specen kl.9.00 för UL och viktuppskattning,de vill också se om bebis vänt sig osv.....
    Wow...det går framåt!!! Spännande, hoppas liten har vänt sig tills dess! Kram
    Niinis skrev 2011-01-12 08:10:27 följande:
    v.21 på fredag, koll idag av livmodertapp, är sjukt nervös, låt det se braaaaaa ut.....

nästa koll blir i v.24 om allt ser bra ut, gissa hur jag kommer må då! Flört inte så värst bra då 2 av mina föts i den veckan, blää att man måste ta sig igenom den veckorna igen.........
    Skit veckor är vad det är Hoppas kollen gick bra idag! Kram
  • Schäfer
    Ego: jag har fått ont i ligamenten igen. Känner lite förvärkar och så har jag blivit så otroligt trött - har ingen energi alls!?
    Dessutom så är jag konstant hungrig sedan några dagar tillbaka...
  • Schäfer
    Lanie skrev 2011-01-12 14:23:58 följande:
    blev precis lite nedstämd.. läkaren ringde idag o sa att de hade hittat bakterier i urinen så nu blir det antibiotikakur igen.. verkar som att jag har en uvi på gång.. är så trött på att det ska vara någonting hela tiden.. har ni haft problem med uvi under era graviditeter?
    Skit vad trist Men vilken tur att det upptäcktes så det kan behandlas! Har klarat mig från uvi i mina graviditeter... Har dom gjort en odling så du får rätt antibiotika?

Hur lyckas du gå ner i vikt? Jag går bara upp... Klarade mig på +14 kg förra gången men det kommer nog inte att räcka den här gången
  • Schäfer

Härligt Niinis!!! 32 mm är ju jätte bra
    Ang, framåtlutad så ska en tapp normalt sitta högt och vara bakåtlutad. Framåtlutad blir den inför förlossningen om jag förstått rätt och den kommer "ner" när man öppnar sig... Vet inte hur jag ska förklara...
    Men nu har du cerklage och den var lång och stängd!!! Skönt

• Schäfer
    Niinis skrev 2011-01-13 09:33:12 följande:
    ush det låter ju otäckt! har andra symptom också på att förlossningen skulle starta snart, tror slemproppen lossnae lite dagligen då jag har dessa "äckelvarning" gröna flytningar som EJ är infektion, och det har jag haft under alla mina graviditeter ändå till slutet. Professorn sa under förra graviditeten att hon tror det är slemproppen som sakta lossnar. Sen har jag ryggvärken också Gråter blää 3 tecken på att förlossningen kanske kommer starta snart? blir tokig på oron. Kan man bara gå över de jobbiga 24 veckorna nu tack!
    Niinis jag tror inte din läkare skulle ha skickat hem dig med lugnande ord om hon inte trodde att allt var bra!
    Förstår din oro, men det SKA gå bra nu vännen! Kram
  • Schäfer
    Niinis skrev 2011-01-13 10:08:09 följande:
    tack för era svar! tänkte efter lite här och minns förra graviditeten då jag BARA hade 4mm kvar av tappen och trots det kunde den återgå till 3 cm senare, och den graviditeten slutade ju först i v.39+4! Skrattande så inget är tydligen omöjligt. Måste sluta vara så negativ, och jag vet att jag kommer bli mycket mer positiv efter nästa koll som är den 3 feb, om allt ser bra ut, för sen har jag passerat v.24 och kan börja se framåt. Nej nu måste jag vara positiv!!
    Klart du ska vara positiv!!! Allt ser ju jätte bra ut och skulle du ändå känna dig nere så skriver du av dig här!!! Kram på dig {#emotions_dlg.flower}
    MagdaA skrev 2011-01-13 09:58:23 följande:
    hej på er här är en som inte mår nå vidare idag. sovit uselt i natt igen. molande värk i magen å bakåt ryggen, som mensvärk, stenhård mage och illamående. låg vaken mellan 4 och 7, luckades slumra en liten stund innan väckaren ringde. Har lämnat Alex på dagis så nu ska jag lägga mig å se om jag kan sova en stund, el iaf vila.
    Jobbigt att inte kunna sova... Själv är jag tvärt om - kan sova dygnet runt för tillfället känns det som!
    Molvärk är inte kul heller...fungerar inte alvedon? Förvärkar kan man ju få flera veckor innan förlossning, hur hade du det sist?
Svar på tråden Cerclage?